-
Cele i zarządzanie ryzykiem niezbędnym standardem kontroli zarządczej w jednostkach administracji publicznej
Informacje o szkoleniu
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- zrozumienie obowiązków ustawowych w zakresie kontroli zarządczej
- dostarczenie praktycznej wiedzy na temat procesu zarządzania ryzykiem w jednostce.
Adresaci:
- pracownicy wykonujący zadania w zakresie kontroli zarządczej,
- kierownicy komórek organizacyjnych,
- koordynatorzy ds. kontroli zarządczej i/ lub zarządzania ryzykiem,
- kontrolerzy i audytorzy.
Program szkolenia
1. Cele i zarządzanie ryzykiem niezbędnym standardem kontroli zarządczej. Wymagania prawne, wytyczne.
2. Istota ryzyka, definicje, kategorie.
3. Czynniki ryzyka.
4. Elementy procesu zarządzania ryzykiem.
5. Praktyczne aspekty identyfikowania, analizowania oraz dokonywania oceny ryzyka.
- cele
- mierniki
- wskaźniki
- reakcje na ryzyko
- narzędzia do stosowania: arkusze identyfikacji i oceny ryzyka, kwestionariusze, wywiady, burza mózgów
- mapa ryzyka – przykład
- rejestr ryzyka – przykład
6. Ocena systemu zarządzania ryzykiem.