-
Centralny Rejestr Umów
W związku ze zmianami terminu wejścia w życie obowiązywania funkcjonowania CRU ze 01.01.2023 na 01.01.204 szkolenie w terminie 27.06.2022 zostaje odwołane
Cel szkolenia:
- poznanie zasad funkcjonowania Centralnego Rejestru Umów (CRU);
- zdobycie wiedzy na temat rodzaju umów podlegających ujawnieniu w CRU;
- wskazanie powiązań pomiędzy ustawą o finansach publicznych a ustawą o dostępie do informacji publicznej;
- zdobycie wiedzy jak ochronić dane osobowe osób fizycznych zawartych w umowie;
- nabycie umiejętności identyfikacji ryzyka związanego z nieujawnieniem umowy, lub niewprowadzeniem danych do CRU;
- poznanie zasad odpowiedzialności karnej.
Adresaci:
- kierownicy jednostek sektora finansów publicznych,
- skarbnicy / główni księgowi jednostek sektora finansów publicznych,
- osoby odpowiedzialne za realizację obowiązku projektowania i wdrożenia systemu kontroli zarządczej,
- pracownicy, którym powierzono zadania w zakresie kontroli zarządczej;
- pracownicy odpowiedzialni merytorycznie za zawieranie umów,
- inne osoby zainteresowane problematyką kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem.
Koszt uczestnictwa: 279,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
1. Podstawy prawne prowadzenia Centralnego Rejestru Umów (CRU).
2. Trzy etapy wprowadzenia CRU. Nowe uregulowania
3. Organ właściwy do prowadzenia CRU.
4. Podmiot obowiązany do wprowadzenia danych z umowy do rejestru. Nowe uregulowania
5. Zakres umów podlegających ujawnieniu w CRU.
6. Wyłączenia z obowiązku ujawnienia umów w CRU:
- umowy o małej wartości,
- umowy dot. zamówień i konkursów, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy PZP.
7. Kogo dotyczą obowiązki w zakresie ujawnienia umów – art. 9 ustawy o finansach publicznych.
8. Zakres danych ujawnianych w CRU.
9. Wartość ujawnianej umowy. Nowe uregulowania
10. Nowy delikt odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych – istotna treść art. 18ca y,d,f,p
11. Umowy cywilne i umowy administracyjne (publiczne).
12. Umowy: pisemne, dokumentowane, elektroniczne, zawierane w formie szczególnej, umowy ustne i umowy per facta concludentia.
13. Porozumienia, w tym porozumienia zawierane pomiędzy JSFP.
14. Umowy w placówkach oświatowych – dot. niepodatkowych należności budżetowych.
15. Umowy techniczne (umowa o inkaso podatków i opłat, umowa o powołaniu biegłego, umowa o przeniesieniu prawa własności jako formy wygaśnięcia zobowiązania podatkowego).
16. Pozorny brak umowy.
17. Pułapki zastawione na JSFP przez ustawodawcę.
18. Powiązanie obowiązków w zakresie CRU ze standardami kontroli zarządczej.