-
Procedury wydatkowania środków publicznych (KC, PZP w trybie podstawowym) - warsztaty dla oświatowych jednostek samorządowych
Cel szkolenia:
- zapoznanie z zasadami legalnego wydatkowania środków publicznych,
- omówienie zakresu opisu przedmiotu zamówienia,
- omówienie sposobu przygotowani Planu Zamówień,
- omówienie zasad prawidłowego szacowania przedmiotu zamówienia,
- omówienie trybów udzielenia zamówień,
- omówienie zasad przeprowadzania zamówień publicznych,
- omówienie zasad opisywania faktur oraz archiwizacji dokumentacji
Adresaci:
- pracownicy jednostek sektora oświatowych realizujący procedury zamówień publicznych oraz osoby nadzorujące takie zamówienia,
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów finansów publicznych i inwestycji,
- wszystkie osoby zainteresowane tematyką
Koszt uczestnictwa: 279,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
1. Realizacja wydatków w kontekście ustawy finansów publicznych
2. Kwoty zwolnione, progi kwotowe i ich znaczenie / procedury pełne i uproszczone nabywcze/ do kwoty progu zamówień publicznych
3. Minimalny opis przedmiotu zamówienia – dostawy/usługi/roboty budowlane ze szczególnym uwzględnieniem:
- Zakupu żywności – podział rodzajowy i wg słownika CPV
- Zakupu materiałów biurowych,
- Zakupu środków czystości,
- Zlecania usług sprzątania, ochrony, obsługi sprzętu biurowego i itp.,
- Zlecania robót remontowych na obiektach szkolnych.
4. Bezpieczny podział przedmiotu zamówienia poprzez wykładnię przedmiotową lub celowościową prawa – Plan zamówień.
5. Dostawy i usługi jednorazowe i powtarzające się okresowo w kontekście opisu przedmiotu zamówienia i jego szacowania.
6. Bezpieczny podział przykładowych przedmiotów zamówienia jak: żywność, przedmioty AG, szkolenia, usługi utrzymania porządku, drobne roboty remontowe, itp.
7. Omówienie zasad szacowania wartości zamówienia oraz wyboru trybu przypadku zamówień, których przedmiotem są artykuły żywnościowe i pomoce dydaktyczne.
8. Praktyczne szacowanie zamówień podprogowych i oddzielenie ich od procedur PZP
9. Kształt SWZ oraz minimalne warunki wymagane od zleceniobiorców.
10. Aspekty praktyczne publikacji o zleceniach podprogowych.
11. Praktyczne określanie warunków udziału w postępowaniu – dokumenty wymagane.
12. Tryby udzielania zamówień – zagadnienia wprowadzające (terminy, IWZ, wadium, okres związania): przetarg nieograniczony, zapytanie rynkowe, negocjacje z jednym.
13. Umowy na zlecenia podprogowe – możliwości zmian umowy.
14. Środki ochrony prawnej procedur podprogowych.
15. Opisywanie faktur oraz archiwizacja procedur podprogowych.
16. Dokumentowanie procedur podprogowych.
17. Komisje do prowadzenia zamówień podprogowych.
18. Regulaminy lub zarządzania zamówień podprogowych – wpisywanie opcji swobody.
19. Kontrola zamówień podprogowych i odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy finansów publicznych / przygotowanie do kontroli, prowadzenie kontroli, uprawnienia kontrolujących/
20. Przykładowe gotowe procedury w wersji edytowalnej.
21. Nowa zasada udzielania zamówień w nowej PZP
22. Elektroniczna komunikacja w postępowaniu
23. Nowe ogłoszenia i miejsca ogłoszeń
24. Nowe zasady i formy zwrotu wadium
25. Nowy opis przedmiotu zamówienia – przedmiotowe środki dowodowe
26. Podmiotowe środki dowodowe
27. Zmiana w trybach stosowania ustawy – tryb podstawowy i jego opcje
28. Dzień otwarcia oferty inny niż dzień złożenia
29. Zniesienie obowiązku publicznego otwarcia ofert
30. Instytucja Zakończenie postępowania
31. Obowiązek waloryzacji finansowej umów
32. Obniżenie progu ZNWU
33. Nowe zmiany umów
34. Nowe środki ochrony prawnej – mediacja