-
Prowadzenie i organizacja sekretariatu w placówce oświatowej
Cel szkolenia:
- szczegółowe przedstawienie wybranych rodzajów dokumentacji z praktyki szkolnej
- omówienie najczęściej popełnianych błędów, możliwości ich poprawy i korygowania z uwzględnieniem najnowszych przepisów prawa oświatowego oraz przepisów dotyczących przyjmowania dzieci ze szkół ukraińskich
Adresaci:
- osoby pracujące na stanowisku sekretarza i sekretarki w placówkach oświatowych,
- referenci,
- specjaliści do spraw administracyjnych,
- wszystkie osoby, które chcą poszerzyć lub zdobyć nowe kompetencje zawodowe
Koszt uczestnictwa: 279,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
1. Dokumentacja nauczania i kształcenia
2. Przyjmowanie uczniów przybywających z zagranicy do polskich placówek oświatowych ze szczególnym uwzględnieniem osób przybywających z Ukrainy:
- dokumentacja ucznia – uznanie dokumentacji,
- wniosek o przyjęcie do szkoły w języku ukraińskim i polskim
- system edukacji w Ukrainie,
- uprawnienia dyrektora szkoły (sprawdzian predyspozycji językowych, uzdolnień kierunkowych, rozmowa kwalifikacyjna),
- odmowa przyjęcia ucznia oraz procedura odwoławcza,
- obowiązki organu prowadzącego w zakresie organizacji dodatkowych zająć lekcyjnych z języka lub innego przedmiotu.
3. Ogólne zasady wypełniania dokumentów szkolnych w tym:
- Opłaty za dokumenty,
- Postępowanie w przypadku zniszczenia dokumentacji
4. Duplikaty dokumentów szkolnych
5. Legitymacja papierowa, eLegitymacja i mLegitymacja
6. Procedura sprostowania dokumentu i naniesienia zmian
7. Kontrola wewnętrzna druków ścisłego zarachowania w szkole:
- Polityka druków ścisłego zarachowania,
- Księga druków ścisłego zarachowania
8. Modyfikacja instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt
9. Zasady prowadzenia czynności kancelaryjnych, korespondencja zewnętrzna i wewnętrzna
10. Zastosowanie przepisów kodeksu postepowania administracyjnego w pracy sekretariatu
11. Metryka akt sprawy w szkołach i placówkach oświatowych
12. Rejestr pieczęci
13. Dokumentacja związana z rekrutacją kandydatów do przedszkoli i szkół – gromadzenie i okresy przechowywania
14. Prowadzenie dokumentacji pracowniczej – akta osobowe – zmiany w przepisach od 1 stycznia 2019r.
15. Przechowywanie i archiwizacja dokumentów szkolnych w składnicach akt:
- Przyjmowanie dokumentacji do składnicy,
- Sposób opisania i układ materiałów archiwalnych,
- Przechowywanie akt,
- Procedura brakowania dokumentacji
16. Zasady przetwarzania danych osobowych (w tym danych pochodzących z monitoringu wizyjnego) na przykładach zaczerpniętych z życia szkoły
17. Projektowane akty prawne