-
Prowadzenie i archiwizacja dokumentacji pracowniczej
Informacje o szkoleniu
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- doskonalenie umiejętności związanych z prowadzeniem, właściwym postępowaniem, organizowaniem i nadzorowaniem dokumentacji pracowniczej, a także archiwizacją dokumentacji,
Adresaci:
- pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie archiwum zakładowego / składnicy akt
- pracownicy merytoryczni prowadzący dokumentację pracowniczą
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Program szkolenia
1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w jednostce
- Przepisy archiwalne
- Przepisy regulujące postępowanie z dokumentacją pracowniczą
- Wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych
2. Miejsce dokumentacji pracowniczej w obiegu dokumentów w jednostce
- System kancelaryjny
- Dokumentacja aktowa, tworząca i nie tworząca akt sprawy – znak sprawy, teczka rzeczowa, teczka podmiotu/przedmiotu sprawy, teczka zbiorcza
- Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt i ujęcie w nim zmian sposobu postępowania z dokumentacja pracowniczą po 1 stycznia 2019 r.
- Prowadzenie akt osobowych i pozostałej dokumentacji pracowniczej
- pojęcie dokumentacji pracowniczej i jego implikacje
- zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej po 1 stycznia 2019 r.
- obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych kandydatów do pracy i pracowników
- Kwalifikacja archiwalna dokumentacji pracowniczej
- dokumentacja pracownicza jako dokumentacja niearchiwalna – B10 czy B50?
- dokumentacja pracownicza jako materiały archiwalne – kiedy?
- kryteria zmian okresów przechowywania dokumentacji i sposobu ich obliczania
- Akta osobowe – papierowe, czy elektroniczne, zawartość
- Dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy – zbiorcza, czy indywidualna?
3. Archiwizacja dokumentacji pracowniczej
- Przechowywanie dokumentacji osobowej w komórkach organizacyjnych
- Przekazywanie dokumentacji pracowniczej do archiwum zakładowego
- porządkowanie wewnętrzne jednostek aktowych
- opisywanie teczek – specyfika dokumentacji pracowniczej
- sporządzanie ewidencji
- Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
- Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)
- Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
- Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie
- Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
- Brakowanie dokumentacji (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania – szczególne wymogi w zakresie brakowania dokumentacji pracowniczej.
- Dokumentacja pracownicza a ochrona danych osobowych