-
Sprawdzenie arkuszy organizacyjnych 2025/2026 przez samorządy - mały audyt, krok po kroku do zatwierdzenia
Cel szkolenia:
- poznanie zasad związanych z naliczanie potrzeb oświatowych
- wskazanie jak samorząd może zoptymalizować wydatki na oświatę, wykorzystując dane, którymi dysponuje
- omówienie zapisów arkusza i możliwości wprowadzania zmian w arkuszu przez samorząd
- poznanie zależności pomiędzy arkuszem organizacji, wydatkami szkoły a potrzebami oświatowymi: na jakie wydatki w szkole jest otrzymywana, jakie dane wpływają na jej wysokość
- wskazanie co może samorząd, aby mieć wpływ na zwiększenie potrzeb oświatowych i lepszą optymalizację wydatków szkoły
Adresaci:
- pracownicy jednostek samorządu terytorialnego
Prowadzący szkolenia: Elżbieta Rabenda
Termin:
08.05.2025, godz.10:00-15:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 460,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Elżbieta Rabenda
Praktyk, z dwudziestosiedmioletnim stażem pracy w polskim szkolnictwie i na rzecz oświaty samorządowej, od 2016 r. ekspert (lista MEN poz. 1121), wykładowca, trener, kontroler, analityk. Współpracuje z RIO, SKO, MEN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopismach dla samorządów „Wspólnota” i „Pracownik Samorządowy”, dla Gazety Prawnej. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Absolwentka Wyższej Szkoły Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych (podyplom. z zakresu zarządzania oświatą, w tym regulacji prawnych w procesie wdrażania prawa oświatowego). Występuje w roli eksperta na corocznych kongresach ogólnopolskich i konferencjach oświatowych, ekspert w panelach dyskusyjnych w Samorządowym Forum Kapitału i Finansów.
1. Finansowanie szkolno-przedszkolnej organizacji, czyli co kwotach potrzeb oświatowych JST powinien wiedzieć organ prowadzący w nowym roku?
2. Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli mogą wystąpić niepotrzebne i dodatkowe wydatki? Analiza dokumentacji od strony praktycznej – oczekiwania i możliwości samorządu.
3. Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska? To ważne przy planowaniu organizacji szkolno-przedszkolnej.
4. Godziny ponadwymiarowe – czy warto mieć je w organizacji?
5. Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli na rok 2025/2026- dokument okołobudżetowy i podstawa do planowania planów finansowych w samorządzie.
- potrzeby organizacyjne a możliwości finansowe samorządu. Jak to „pożenić”?
- krok po kroku zbudujemy zadania, z uwzględnieniem planowania kadry
- obszary ryzyka w arkuszu – pułapki, skutkujące naruszeniem dyscypliny finansów publicznych
- umiejętność stosowania przepisów – co należy, a co można? Sztuka zarządzania zadaniami i planem finansowym w arkuszu
- prawo lokalne – czyli co samorząd może zmienić, by nie było za dużo
6. Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogiczne i kształcenie specjalne w szkolnictwie ogólnodostępnym. Czy na pewno właściwie rozumiemy planowaną liczbę tych godzin?
- w jaki sposób planować godziny wsparcia ucznia w organizacji, by samorząd otrzymał korzystne finansowanie według nowych zasad?
- korelacja zapisów zadań w SIO z godzinami wsparcia zarejestrowanymi w dziennikach lekcyjnych, na potrzeby finansowania zajęć zatwierdzonych w arkuszu organizacyjnym – co może sprawdzić organ prowadzący?
7. Czas dla Państwa!