-
Kontrola zarządcza w jednostkach pomocy społecznej
Cel szkolenia:
- przybliżenie zmian w ustawie o finansach publicznych dotyczących wprowadzenia kontroli zarządczej oraz jej wpływu na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych o charakterze usług socjalnych, jej wpływu na wzmocnienie kontroli i przejrzystość finansów publicznych
- weryfikacja i pomoc w przygotowaniu dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach socjalnych.
- zrozumienie istoty kontroli zarządczej i funkcji jaką pełni w jednostce;
- poznanie podstaw prawnych i wytycznych ministerialnych w zakresie kontroli zarządczej;
- zdobycie wiedzy o obowiązkach i odpowiedzialności związanej z zapewnieniem kontroli zarządczej;
- poznanie metod wyznaczania celów placówki oraz zarządzania ryzykiem;
- poznanie zasad właściwego dokumentowania elementów kontroli zarządczej.
Adresaci:
- osoby odpowiedzialne za realizację obowiązku zaprojektowania i wdrożenia systemu kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych o charakterze usług socjalnych (ośrodki pomocy społecznej, centra usług socjalnych, domy pomocy społecznej, i tp. Jednostki),
- pracownicy jednostek socjalnych oraz pracownicy, którym powierzono zadania w zakresie kontroli zarządczej,
- pracownicy odpowiedzialni merytorycznie,
- główni księgowi
- inne osoby zainteresowane problematyką kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem.
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 399,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
1. Standardy kontroli zarządczej w OPS
2. Wyznaczanie celów i zadań jednostki m.in.: misja, wizja, cel; planowanie i ustalanie mierników
3. Wewnętrzne regulaminy, polityki, instrukcje i procedury – jak przygotować odpowiednią dokumentację?
4. Zarządzenie w sprawie wprowadzenia kontroli zarządczej w OPS (wzór dokumentu)
5. Regulamin kontroli zarządczej w OPS (wzór dokumentu)
6. Obowiązkowe monitorowanie systemu kontroli – sprawozdanie
7. Kwestionariusz samooceny (wzór dokumentu)
8. Identyfikacja ryzyka występującego w poszczególnych zadaniach (procesach)
9. Analiza ryzyka – przyczyn i okoliczności oraz prawdopodobieństwa wystąpienia, a także możliwych skutków; hierarchizacja ryzyka (wzór dokumentu)
10. Działania ograniczające albo likwidujące ryzyko
11. Procedura zarządzania ryzykiem (wzór dokumentu)
12. Brak realizacji celów kontroli zarządczej– działania korygujące i naprawcze