-
Kontrola zarządcza w jednostkach pomocy społecznej
Cel szkolenia:
- przybliżenie zmian w ustawie o finansach publicznych dotyczących wprowadzenia kontroli zarządczej oraz jej wpływu na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych o charakterze usług socjalnych, jej wpływu na wzmocnienie kontroli i przejrzystość finansów publicznych
- weryfikacja i pomoc w przygotowaniu dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w jednostkach socjalnych.
- zrozumienie istoty kontroli zarządczej i funkcji jaką pełni w jednostce;
- poznanie podstaw prawnych i wytycznych ministerialnych w zakresie kontroli zarządczej;
- zdobycie wiedzy o obowiązkach i odpowiedzialności związanej z zapewnieniem kontroli zarządczej;
- poznanie metod wyznaczania celów placówki oraz zarządzania ryzykiem;
- poznanie zasad właściwego dokumentowania elementów kontroli zarządczej.
Adresaci:
- osoby odpowiedzialne za realizację obowiązku zaprojektowania i wdrożenia systemu kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych o charakterze usług socjalnych (ośrodki pomocy społecznej, centra usług socjalnych, domy pomocy społecznej, i tp. Jednostki),
- pracownicy jednostek socjalnych oraz pracownicy, którym powierzono zadania w zakresie kontroli zarządczej,
- pracownicy odpowiedzialni merytorycznie,
- główni księgowi
- inne osoby zainteresowane problematyką kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem.
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
1. Obowiązki w zakresie kontroli zarządczej.
2. Kontrola zarządcza a inne rodzaje kontroli (kontrola finansowa, funkcjonalna, instytucjonalna i in.).
3. Kontrola zarządcza a audyt.
4. Organizacja i koordynacja zadań w kontroli zarządczej (podział zadań i obowiązków, powierzanie uprawnień).
5. Wyznaczanie oraz monitorowanie celów i zadań.
6. Roczny plan działalności.
7. Oświadczenie o stanie kontroli zarządczej.
8. Zarządzanie ryzykiem jako element kontroli zarządczej:
- pojęcie ryzyka,
- identyfikacja ryzyka,
- metody analizy ryzyka (np. COSO I, COSO II),
- tolerowany poziom ryzyka,
- reakcja na ryzyko (przeciwdziałanie, minimalizacja).
9. Tworzenie procedur kontroli zarządczej.
10. Standardy kontroli zarządczej.
11. Samoocena w kontroli zarządczej.