-
Jak nowy system wpłynie na optymalizację wydatków? Co zrobić żeby było taniej w nowym systemie?
Cel szkolenia:
- poznanie zasad związanych z finansowaniem zadań oświatowych w odniesieniu do wydatków ponoszonych przez samorząd oraz w stosunku do naliczonych potrzeb oświatowych
- analiza przyczyny otrzymywania subwencji o określonej wysokości lub powody jej nieotrzymywania
- omówienie zależności pomiędzy arkuszem organizacji, wydatkami szkoły a naliczonymi potrzebami oświatowymi i subwencją w nowym systemie finansowania: na jakie wydatki w szkole otrzymują Państwo subwencję, jakie dane wpływają na jej wysokość (zakres zadań które są dobrze finansowane z subwencji i te, które wymagają dodatkowo dużych nakładów finansowych ze strony samorządu)
- analiza sposobów optymalizacji wydatków na oświatę, wykorzystując dane, którymi dysponuje..
Adresaci:
- pracownicy jednostek samorządu terytorialnego
- dyrektorzy szkół i placówek samorządowych
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 399,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni pracownik Ministerstwa Fin. oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej (przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za fin. zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej). Autor m.in. ustawy o fin. zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek nie samorządowych. Absolwent Matematyki Fin. na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.
1. W 2025 ROKU SUBWENCJA NAZYWANA KWOTĄ POTRZEB JST- NA CO TU TRZEBA SIĘ PRZYGOTOWAĆ? CZY KTOŚ NA TYM STRACI? ALGORYTM ZASTĘPUJĄCY SUBWENCJĘ, CZYLI SZANSA, CZY MOŻE RYZYKO DLA JST?
2. Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli szukać zbędnych wydatków?
3. Jak zmienić poziom finansowania szkoły/przedszkola w trakcie roku szkolnego?
4. Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska?
4a. Godziny ponadwymiarowe- kiedy nauczycieli nie otrzyma za nie wynagrodzenia? I co w tym zakresie szykuje nam Ministerstwo Edukacji.
5. Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli 2025/2026- dokument, który trzeba umieć planować i czytać. Tu zaczyna się optymalizacja szkolnych wydatków I TU JEST POCZĄTEK PLANOWANIA BUDŻETÓW NA 2026 R.- na co zwracamy uwagę, by nie było drogo?
6. Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogiczne. Czy na pewno właściwie je rozumiemy? Raczej nie, skoro nas tyle kosztują. Zmienimy to podejście Państwa.
7. Dotowanie podmiotów niesamorządowych- kiedy i jak zoptymalizować wielkość wydatków, co na to ma wpływ i w jakim czasie podjąć czynności?
8. Chrońmy finanse gminy/powiatu- przygotowanie do zmiany w sieci szkół i przedszkoli. Podamy argumentację, przekonującą nadzór pedagogiczny kwestionujący likwidacje i przekształcenia.
9. Czas dla Państwa- pytania!