-
Najważniejsze zadania dyrektora szkoły/ przedszkola/ placówki oświatowej w roku szkolnym 2024/2025
Cel szkolenia:
- omówienie zadań dyrektora wraz z przykładami sposobów ich realizacji i wymaganej dokumentacji po rozpoczęciu roku szkolnego 2024/2025.
- sentencja wdrożonych zmian prawnych na starcie roku szkolnego.
- omówienie przykładów uchwał, zarządzeń dyrektora w odniesieniu do nauczycieli, pracowników niepedagogicznych, rodziców, środowiska.
- analiza możliwości wykorzystania potencjału każdego pracownika do rozwoju szkoły – przydział zadań i czynności dodatkowych.
- analiza sposobów kreowania wizerunku szkoły przyjaznej uczniowi, środowisku – dostosowanie wewnętrznych dokumentów, w tym organizacja zespołów stałych i doraźnych.
Omówienie zadań dyrektora, nauczycieli zostanie poparte pakietem załączonych materiałów pomocniczych – przykładów uchwał, dokumentów, decyzji, zarządzeń, planów nadzoru (odrębnych dla przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych).
Dodatkowo odrębnym plikiem uczestnicy otrzymają konkretne przepisy, z których wynikają obowiązki szkół.
Termin:
–
Adresaci:
- dyrektorzy / wicedyrektorzy szkół i placówek.
Koszt uczestnictwa: 365,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
1. Katalog wdrożonych zmian prawa z podziałem na obszary pracy szkoły/placówki.
2. Zmiany w organizacji kształcenia, w tym zmiany w organizacji religii, zmiany w kształceniu uczniów z Ukrainy.
3. Zapoznanie rady pedagogicznej z organizacją szkoły w nowym roku szkolnym.
- przedstawienie terminarza zebrań rady pedagogicznej, zebrań z rodzicami, dni otwartych, itp.
- propozycja kalendarza uroczystości szkolnych,
- zapoznanie z wynikami rekrutacji na nowy rok szkolny, w tym przyjęciem uczniów przybywających z innych systemów edukacyjnych.
4. Ustalenie zagadnień wymagających podjęcia uchwały przez radę pedagogiczną:
- sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego (wewnętrznego i zewnętrznego) w celu doskonalenia pracy szkoły,
- ustalenie organizacji doskonalenia zawodowego,
- propozycja przydzielenia nauczycielom stałych prac i zajęć,
- zaopiniowanie możliwości podjęcia w szkole działalności przez stowarzyszenie lub inną organizację (uchwała rady pedagogicznej),
- zaopiniowanie programu realizacji doradztwa zawodowego (uchwała rady pedagogicznej),
- zaopiniowanie eksperymentu pedagogicznego w szkole – po zaopiniowaniu projektu przez radę szkoły/radę placówki (jeśli jest powołana) oraz radę rodziców (uchwała rady pedagogicznej)
5. Wymagane czynności i decyzje dyrektora na starcie roku szkolnego, w tym m.in.:
- decyzje dyrektora o odroczeniu od obowiązku szkolnego,
- zgoda dyr. na wcześniejsze przyjęciu dziecka przyjęciu do szkoły,
- wydłużenie etapu edukacyjnego uczniom niepełnosprawnym,
- zmiany w zakresie realizacji podstaw programowych – szkolny zestaw programów nauczania; szkolny zestaw podręczników,
- wydanie zezwolenia na indywidualny tok/program nauki,
- przyjmowanie uczniów z zagranicy/ z innych systemów edukacyjnych.
6. Przedstawienie założeń planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2024/2025
7. Przypomnienie podstawowych zasad organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom,
8. Omówienie wniosków ze współpracy pedagoga specjalnego z nauczycielami i innymi specjalistami w ubiegłym roku szkolnym,
9. Przypomnienie kwestii bezpieczeństwa uczniów w szkole oraz na zajęciach organizowanych przez szkołę poza jej obiektami – zobowiązanie do zapoznania uczniów z zasadami bhp, procedurami bezpieczeństwa i odnotowania tego faktu w dokumentacji szkolnej.
10. Zobowiązanie przestrzegania wdrożonych standardów ochrony dzieci w szkole.