-
Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów - pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Cel szkolenia:
- przegląd zagadnień związanych z organizacją i finansowaniem specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów w zakresie kształcenia specjalnego
Bardzo przydatne szkolenie przed aneksowaniem arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli przez organy prowadzące
Adresaci:
- przedstawiciele organów prowadzących odpowiedzialnych za oświatę
- dyrektorzy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych
Termin:
17.01.2025, godz.10:00-14:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 470,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego, były wieloletni wizytator MKO i były ekspert ORE w Warszawie. Posiada II stopień specjalizacji zawodowej w zakresie zarządzania oświatą. Nauczyciel dyplomowany z ponad trzydziestoletnim stażem pracy w oświacie, ekspert z listy MEN, egzaminator OKE. Ekspert merytoryczny w projekcie systemowym „wzmocnienie efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły”. Niegdyś dyrektor Wydziału Nadzoru Pedagogicznego, dyrektor Wydziału Organizacyjnego i Kadr oraz kierownik Oddziału Nadzoru Pedagogicznego w MKO. Autorka programów grantowych adresowanych do nauczyciel i dyrektorów szkół/placówek oraz współautor poradników dla wizytatorów wykonujących zadania nadzoru pedagogicznego oraz dyrektorów, nauczycieli, rodziców i organów prowadzących szkoły w zakresie spełniania przez instytucje oświatowe wymagań państwa. Przez 7 lat z polecenia MEN doskonaliła zawodowo wizytatorów, obecnie trener, wykładowca, szkoleniowiec. Wcześniej samorządowiec.
1. Formy organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Rozpoznanie zapisów w arkuszach.
2. Przydział zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatrudnionym specjalistom do ich pensum– czy słusznie?
3. Co wiemy o rozwoju uczniów? Wiedza niezbędna do rozsądnego planowania ilości zajęć.
4. Czy ilość planowanych zajęć idzie w parze z realnymi potrzebami? Jak to zweryfikować?
5. Czy wszystkie zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w orzeczeniach należy wykonywać? W jakiej częstotliwości?
6. Orzeczenia a IPET – co powinien o nich wiedzieć organ prowadzący?
7. Różnica pomiędzy wydaną opinią a orzeczeniem – co trzeba, a co można wdrożyć?
8. Ścieżka zindywidualizowana – jak poradzić sobie przy organizacji? A może nie przyjąć w ogóle?
9. Nowe standardy w zatrudnianiu specjalistów w powiązaniu z art. 42 d ust.13 ustawy – czy jesteśmy skazani na nadwyżki w zatrudnieniu?
10. Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu – dlaczego wizytator wymaga więcej i jaka powinna być postawa i reakcja dyrektora na proponowany nadmiar?
11. Finansowanie – czyli zadania samorządu a nowy sposób szacowania potrzeb oświatowych na ten cel w roku 2025.