-
Wydatkowanie subwencji i dotacji na potrzeby uczniów z orzeczeniami w 2024 roku
Cel szkolenia:
- poznanie zasad prawidłowego wydatkowania subwencji i dotacji na potrzeby uczniów z orzeczeniami
Adresaci:
- pracownicy samorządów
- organy prowadzące, dyrektorzy oraz księgowi przedszkoli, szkół i placówek niesamorządowych (publicznych i niepublicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż samorząd), którzy otrzymują dotacje oświatowe na swoje placówki.
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 410,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Praktyk, z dwudziestosiedmioletnim stażem pracy w polskim szkolnictwie i na rzecz oświaty samorządowej, od 2016 r. ekspert (lista MEN poz. 1121), wykładowca, trener, kontroler, analityk. Współpracuje z RIO, SKO, MEN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopismach dla samorządów „Wspólnota” i „Pracownik Samorządowy”, dla Gazety Prawnej. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Absolwentka Wyższej Szkoły Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych (podyplom. z zakresu zarządzania oświatą, w tym regulacji prawnych w procesie wdrażania prawa oświatowego). Występuje w roli eksperta na corocznych kongresach ogólnopolskich i konferencjach oświatowych, ekspert w panelach dyskusyjnych w Samorządowym Forum Kapitału i Finansów.
I CZĘŚĆ – DLA JEDNOSTEK SAMORZĄDOWYCH
1. Art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych- po co ten zabieg ustawowy dla samorządu?
2. Co to są zadania „specjalne” i gdzie ich szukać?
3. Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i IPET – znaczenie treści dla ustawienia wydatków w planie finansowym. Klasyfikacja budżetowa.
4. Wzór w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych – poćwiczymy wyliczenie na przykładach, zbudujemy kalkulator.
5. Rodzaje wydatków w przedszkolach – na co wolno te specjalne środki używać, a jaki rodzaj wydatków jest zabroniony? Przez pryzmat kontroli RIO.
6. Rodzaj wydatków w szkołach – na co wolno te specjalne środki używać, a jaki rodzaj wydatków jest zabroniony? Przez pryzmat kontroli RIO.
7. Koniec roku budżetowego – rewizja rozdziałów klasyfikacji budżetowej i ewentualne przesunięcia W PLANIE FINANSOWYM- kiedy i co można zrobić?
II CZĘŚĆ DLA JST I PODMIOTÓW NIESAMORZĄDOWYCH ROZLICZAJĄCYCH DOTACJE „SPECJALNĄ”
1. Art. 35 ust. 4 i 5 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych – po co ten zabieg ustawowy dla podmiotów niesamorządowych?
2. Dotacje dla uczniów z orzeczeniami – przekazywanie przez JST na podstawie metryczki. Policzymy i zaplanujemy w planie finansowym.
3. Rozliczenie z dotacji specjalnej dla przedszkoli niesamorządowych.
4. Rozliczenie z dotacji specjalnej szkół niesamorządowych. Kiedy trzeba będzie użyć wzoru? Jak na nim pracować?
5. Zmienna liczba uczniów przy finansowaniu i dotowaniu oraz rozliczaniu – w praktyce co to dla JST oznacza?
6. Katalog wydatków z subwencji i dotacji „specjalnych”.
7. Q&A (pytania i odpowiedzi) kwadrans dla Państwa.