-
Jak bezbłędnie przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego – szkolenie dla osób początkujących oraz pragnących usystematyzować swoją wiedzę.
Cel szkolenia:
- przekazanie niezbędnej wiedzy, do tego aby w sposób prawidłowy i bez stresu przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego od szacowania wartości zamówienia po sporządzenie protokołu z postępowania.
- zapoznanie zdziałaniem platformy e-zamówienia (udostępnienie ekranu)
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma niezbędny pakiet dokumentów do wykorzystania w codziennej pracy między innymi: kartę oceny ofert czy też wzór notatki z szacowania wartości zamówienia
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tematyką
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 329,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku
1. Etap szacowania wartości zamówienia
- Czym jest zamówienie publiczne.
- Czym jest postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
- W jaki sposób szacować zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane aby wiedzieć czy mamy do czynienia z zamówieniem czy z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
- Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości.
- Jaką metodę wybrać aby prawidłowo oszacować wartość zamówienia.
- W jaki sposób udokumentować szacowanie wartości zamówienia.
- Ustalenie momentu szacowania wartości zamówienia.
- Szacowanie wartości zamówienia – pokaz zasad szacowania na obrazkach.
- Szacowanie dostaw, usług i robót budowlanych
- Nieprawidłowości związane z szacowaniem wartości zamówienia
- Co powinno znajdować się w zapytaniu skierowanym do wykonawców w celu oszacowania wartości zamówienia.
- Kilka słów na temat Planu Zamówień Publicznych,
2. Przygotowanie Postępowania – dokument podstawowy SWZ.
- Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia ( SWZ) – Podstawowy dokument zamówieniowy omówienie jego podstawowych elementów.
- Omówienie zagadnień które powinny znaleźć się w SWZ tj:
- zasady dotyczące opz
- warunki udziału w postępowaniu – czy zawsze musimy określać?
- Czy zawsze badamy podstawy wykluczenia ?
- Czy zawsze musimy żądać podmiotowych środków dowodowych
- kryteria oceny ofert – czy cena może być zawsze jedynym kryterium oceny ofert
3. Gdzie wszczynamy postępowanie
- Gdzie wszczynamy postępowanie – omówienie poszczególnych kroków na platformie e-zamówienia
- Jakie czynności musi wykonać zamawiający przed otwarciem ofert
- Otwarcie ofert
- zamieszczenie wymaganych informacji na stronie prowadzonego postępowania,
- wskazanie kwoty jaką zamawiający przeznacza na sfinansowanie zamówienia,
- przekazanie informacji do Prezesa UZP o złożonych ofertach,
- czym jest strona prowadzonego postępowania
4. Badanie ofert
- Co w pierwszej kolejności musi zbadać wykonawca w złożonej ofercie
- Podpisy elektronicznie – jak dokonujemy weryfikacji podpisów elektronicznych
- A jeśli pojawią się błędy w ofercie – co możemy wyjaśniać a co nie?
- Zły Vat w ofercie – oferta podlega odrzuceniu?
5. Umowa w zamówieniach publicznych
- Terminy na podpisanie umowy,
- Możliwości zmian umowy,
- Postanowienia abuzywne w umowach,
- Kiedy mogę zmienić umowę
6. Sprawozdawczość zamawiającego
- Ogłoszenie o wynikach postępowania
- Ogłoszenie o wykonaniu umowy
- Raport z realizacji umowy
- Protokoły ZP