-
Zmiany w prawie pracy w 2022 roku
Informacje o szkoleniu
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- omówienie planowanych zmian w prawie pracy w 2022 r., dotyczących m.in. umów o pracę (obowiązek podania przyczyny wypowiedzenia, zniesienie zakazu pracy u konkurencji, nowa rozbudowana informacja pracodawcy o warunkach zatrudnienia dla pracownika), pracy zdalnej, uelastycznienie czasu pracy pracowników sprawujących opiekę nad małoletnimi oraz niepełnosprawnymi dziećmi
- poznanie zasad prowadzenia akt osobowych pracowników
- omówienie poszczególnych części akt osobowych z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 07.09.2019 r.
Adresaci:
- kadra kierownicza,
- specjaliści działów personalnych,
- pracownicy działów kadrowo-płacowych
Koszt uczestnictwa: 279,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Program szkolenia
1. Planowane zmiany w prawie pracy w 2022 r. – nowelizacja kodeksu pracy/projekt rządowy:
- umowa o pracę na czas określony – obowiązek podania przyczyny wypowiedzenia,
- okres próbny – zasady wydłużania umowy o dni nieobecności w pracy,
- zmiany w bezpłatnych szkoleniach pracowników – obowiązek informowania,
- zniesienie zakazu pracy u konkurencji,
- określenie momentu nawiązania stosunku pracy,
- treść umowy o pracę,
- nowa rozbudowana informacja pracodawcy o warunkach zatrudnienia dla pracownika,
- skierowanie do pracy za granicą,
- wniosek pracownika o zawarcie umowy na stałe – odmowa pracodawcy, a uzasadnienie,
- propozycja zmiany wyliczanie stażu pracy pracowników,
- praca zdalna,
- czas wolny na nagłe potrzeby i sprawy rodzinne,
- uelastycznienie czasu pracy pracowników sprawujących opiekę nad małoletnimi oraz niepełnosprawnymi dziećmi,
- dyrektywa work – life balance i zmiany w uprawnieniach rodzicielskich – urlopy opiekuńcze nowość w kodeksie pracy,
- szczególna ochrona stosunku pracy pracownicy w ciąży – zakaz prowadzenia przygotowań,
- zmiany w uprawnieniach rodzicielskich,
- zasady równego traktowania kobiet i mężczyzn na płaszczyźnie wynagrodzenia,
- urlopy wypoczynkowe
- zmiana zakresu wykroczeń pracodawcy,
- zmiana w uprawnieniach rodzicielskich w służbach mundurowych,
- zmiany w zakresie zasiłku macierzyńskiego
- obowiązki pracodawcy delegującego pracownika z terytorium RP,
- przepisy przejściowe
2. Jak prowadzić akta osobowe pracowników – nowe zasady od 1 stycznia 2019 r.
- zmiana zasad prowadzenia akt osobowych,
- elektronizacja teczek akt osobowych,
- procedura przejścia z formy papierowej na elektroniczną – jakie obowiązki będzie posiadał pracodawca,
- nowe obowiązki pracodawcy w zakresie udostępniania dokumentacji pracowniczej
Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej
- nowa struktura akt osobowych,
- zasady prowadzenia akt osobowych według nowego rozporządzenia o aktach osobowych,
- wdrożenie zasad wynikających z ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej oraz ich elektronizacją z 10 stycznia 2018 r.
- nowa ewidencja czasu pracy – obowiązki pracodawcy i jej zawartość,
- termin wdrożenia i dostosowania się nowych zasad i obowiązków
Omówienie poszczególnych części akt osobowych z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 7 września 2019 r.
- dokumentacja gromadzona na etapie rekrutacji,
- nawiązanie stosunku pracy – nowe zasady nawiązywania umów o pracę,
- treść umowy o pracę – nowy wzór umowy o pracę,
- nowe możliwości w zakresie nawiązywania zmiany i rozwiązywania umów o pracę – elektronizacja stosunku pracy,
- świadectwo pracy – nowe zasady wydawania świadectw pracy – zmiana od 7 września 2019 r.
- omówienie nowego wzoru świadectwa pracy