-
Prawo zamówień publicznych dla początkujących z uwzględnieniem elektronizacji zamówień
Cel szkolenia:
- przygotowanie uczestników szkolenia, którzy rozpoczynają swoją przygodę z zamówieniami publicznymi do nabycia umiejętności w zakresie wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj: omówienie:
- zapisów Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
- kroków które musi podjąć zamawiający w celu ogłoszenia postępowania,
- w jaki sposób zamawiający ma dokonywać weryfikacji podpisów elektronicznych
- informacji, które musi przekazać zamawiający do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się o metodzie uproszczonej, która pozwoli przeprowadzić postępowanie zgodnie z przepisami ustawy PZP a jednocześnie zaoszczędzi zamawiającemu stresu.
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku
1.Szacowanie wartości zamówieniach
- W jaki sposób szacować zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane aby wiedzieć czy mamy do czynienia z zamówieniem czy z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
- Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości.
- Jaką metodę wybrać aby prawidłowo oszacować wartość zamówienia.
- W jaki sposób udokumentować szacowanie wartości zamówienia.
- Ustalenie momentu szacowania wartości zamówienia.
2. Specyfikacja warunków Zamówienia – niezbędny dokument zamówienia
- Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia – co powinna zawierać:
- strona internetowa prowadzonego postępowania
- opis przedmiotu zamówienia
- kryteria równoważności
- termin wykonania zamówienia
- kryteria oceny ofert- czy można zastosować jedynie kryterium cena?
- warunki udziału w postępowaniu
- obligatoryjne podstawy wykluczenia
- podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe
- omówienie trzech modeli przeprowadzenia postępowania w szczególności omówienie modelu prostego
3. Wszczęcie Postępowania
- Przypomnienie zasad tworzenia Planu zamówień Publicznych
- Kiedy należy aktualizować Plan zamówień
- Wszczęcie postępowania na platformie e-zamówienia
- Omówienie podstawowych kroków w jaki sposób zarejestrować postępowanie oraz wszcząć postępowanie na platformie e-zamówienia.
- Zapytania wykonawców- obowiązki zamawiającego związane z udzieleniem odpowiedzi.
- Zmiana SWZ – czy zamawiający może ją dokonać a jeśli tak to kiedy i w jakim zakresie?
- Omówienie czynności zamawiającego przed oraz po otwarciu ofert
4. Badanie ofert
- Badanie ofert – co należy sprawdzić w pierwszej kolejności -tworzenie rankingu ofert.
- Omyłki rachunkowe, pisarskie, inne omyłki – jaka jest różnica w ocenianiu poszczególnych omyłek.
- Co jest treścią oferty tj.: jakie dokumenty składają się na ofertę
- Badanie podpisów elektronicznych
- Czy potrzebne są raporty z weryfikacji podpisów
- W jaki sposób badamy podpisy zaufane, kwalifikowane czy osobiste
- Programy do weryfikacji podpisów elektronicznych
5. Pozostałe obowiązki sprawozdawcze zamawiającego
- W jaki sposób przesłać Informację do Prezesa o złożonych ofertach.
- Kiedy oraz w jakich sytuacjach zamawiający ma obowiązek przesłania informacji o wynikach postępowania.
- Obowiązek informacyjny z realizacji umowy a raport z realizacji umowy czym różnią się wskazane sprawozdania