-
Statut szkoły i przedszkola z uwzględnieniem zmian od 01.09.2022 - aspekty praktyczne
Informacje o szkoleniu
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- przedstawienie regulacji prawnych dotyczących tworzenia statutu szkoły,
- omówienie zasad technik legislacyjnych
- wskazanie częstych błędów w redagowaniu tekstu statutu (praktyczne wskazówki, w jaki sposób umiejętnie redagować statut, jak przykładowo uregulować kwestię rozstrzygania sporów między ogranami)
Uczestnikom zostaną zaprezentowane praktyczne wskazówki, w jaki sposób umiejętnie redagować statut.
Nowelizacja ustawy Prawo oświatowe, która weszła w życie 1.09.2022 r. wprowadziła obowiązek uregulowania w treści statutu organizacji żywienia, o której mowa w art. 106a ustawy oraz wprowadzenia zasad organizacji zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w przypadku zawieszenia zajęć.
W materiałach zostaną przedstawione przykłady fragmentów statutu
Adresaci:
- dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół i przedszkoli
- nauczyciele i pracownicy odpowiedzialni za aktualność statutu
Koszt uczestnictwa: 279,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Program szkolenia
1. Przedstawienie podstaw prawnych dotyczących tworzenia statutu
2. Szczegółowe treści statutu, w tym praktyczne rozwiązania, co warto uregulować, w szczególności:
- cele, zadania i sposoby ich realizacji, w tym zadania dotyczące organizacji nauki cudzoziemców,
- organy szkoły ich kompetencje, zasady rozstrzygania sporów pomiędzy organami szkoły,
- wolontariat,
- organizacja żywienia, o której mowa w art. 106a – w przypadku szkoły podstawowej oraz szkoły artystycznej realizującej kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej,
- organizacja zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w tym technologie informacyjno-komunikacyjne wykorzystywane przez nauczycieli do realizacji tych zajęć, sposób przekazywania uczniom materiałów niezbędnych do realizacji tych zajęć, warunki bezpiecznego uczestnictwa uczniów w tych zajęciach w odniesieniu do ustalonych w danej szkole technologii informacyjno-komunikacyjnych, mając na uwadze łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,
- sposób potwierdzania uczestnictwa uczniów w zajęciach realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, uwzględniając konieczność poszanowania sfery prywatności ucznia oraz warunki techniczne i oprogramowanie sprzętu służącego do nauki,
- prawa i obowiązki uczniów, w tym:
- zasady usprawiedliwiania nieobecności uczniów
- obowiązki w zakresie właściwego zachowania podczas zajęć edukacyjnych, właściwego zachowania wobec nauczycieli, innych pracowników szkoły oraz innych uczniów,
- przestrzeganie zasad ubierania się uczniów na terenie szkoły,
- przestrzeganie warunków wnoszenia i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły,
- kary i nagrody
- organizacja szkoły, w tym organizacja oddziałów przygotowawczych
- system oceniania, w tym udostępnianie uczniom i rodzicom ocenionych prac, uzasadnianie ocen, podwyższanie rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnej i rocznej oceni z zachowania,
- wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego,
- organizacja współdziałania z:
- poradniami psychologiczno – pedagogicznymi,
- rodzicami,
- stowarzyszeniami lub innymi organizacjami w zakresie działalności innowacyjnej
- innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
3. Zasady technik legislacyjnych