Skip to content
ZapiszOn-line.pl
  • Strona główna
  • O firmie
  • Szkolenia on-line
    • Szkolenia online oświata
    • Szkolenia online księgowość
    • Szkolenia online kadry i płace
    • Szkolenia online zamówienia publiczne
    • Szkolenia online z archiwizacji
    • Szkolenia online dla żłobków
    • Szkolenia online dot. dostępności i e-usług
    • Szkolenia online RODO, cyberbezpieczeństwo
  • Kontakt
  • Podział potrzeb oświatowych na 2025 r. Nowy algorytm zastępujący subwencję oświatową

Formularz On-line
Formularz PDF
Informacje o szkoleniu
Informacje o trenerze
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu

 

Cel szkolenia:

  • poznanie nowych zasad  naliczania środków na oświatę
  • zrozumienie przyczyn wyliczenia potrzeb oświatowych o określonej wysokości,
  • analiza jak na podstawie posiadanych danych można optymalizować wydatki na oświatę. 

Adresaci:

  • pracownicy jednostek samorządu terytorialnego – Wójtowie, Burmistrzowie, Skarbnicy, pracownicy wydziałów Oświaty, Budżetu.

Prowadzący szkolenie: Grzegorz Pochopień

 

Termin:

–

 

Koszt uczestnictwa: 399,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)

Informacje o trenerze

Grzegorz Pochopień

Wieloletni pracownik Ministerstwa Fin. oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej (przez 6 lat pełnił funkcję Dyrektora Departamentu odpowiedzialnego za System Informacji Oświatowej oraz za fin. zadań oświatowych, w tym za opracowanie corocznego algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej). Autor m.in. ustawy o fin. zadań oświatowych, wcześniej przepisów w zakresie tzw. dotacji przedszkolnej, tzw. dotacji podręcznikowej oraz dotacji dla szkół i placówek nie samorządowych. Absolwent Matematyki Fin. na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Master of Business Administration na Uniwersytecie Warszawskim.

Program szkolenia

1. Subwencja oświatowa przechodzi do historii. Nowe zasady naliczania środków na oświatę.

2. Ogólny skrót nowego systemu finansowania samorządów. Bez tego nie zrozumiemy nowego finansowania oświatowy.

3. Aspekty prawne – nowa ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego i rozporządzenie w sprawie sposobu podziału łącznych potrzeb oświatowych.

4. Zasady ustalania łącznych potrzeb oświatowych.

5. Zasady podziału łącznych potrzeb oświatowych.

6. Kto dostanie subwencję wg nowych zasad? Kto nie dostanie? Jak na to wpłynie podział potrzeb oświatowych?

7. Wysokość finansowego standardu A na 2025 r.

8. Uczniowie do lat pięciu w podziale potrzeb oświatowych, Nowe wagi.

9. Wagi na pomoc psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu i zwiększenie wag w szkole podstawowej. Na co wystarczą?

10. Gruntowna zmiana finansowania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego. Zależność finansowania od przypisanych uczniowi godzin wsparcia.

11. Jaka liczba godzin wsparcia dla ucznia z orzeczeniem jest optymalna finansowo? Kiedy warto dodać godzinę uczniowi, a kiedy nawet dwie godziny?

12. Nowy termin naliczania danych z SIO.

13. Wskaźniki zwiększające i zmniejszające liczbę uczniów.

14. Wskaźniki zwiększające liczbę orzeczeń.

15. Weryfikacja danych do potrzeb oświatowych wg nowego terminarza.

16. Ponowne przeliczenie potrzeb oświatowych po skończonym roku. Wpływ na finanse samorządu.

17. Jak powinna wyglądać nowa metryczka?

18. Wskaźnik Di – zależność wysokości subwencji od nauczycieli zatrudnionych przez samorząd. Jak etaty nauczycieli wpływają na wysokość subwencji oświatowej?

19. Nowa rzeczywistość finansowa w zakresie zatrudniania nauczycieli dla samorządów nieotrzymujących subwencji?

20. Świadoma polityka kadrowa samorządu – czy stopień awansu zawodowego nauczyciela kosztuje samorząd ? Wpływ awansu zawodowego na sytuację ekonomiczną samorządu. Jak policzyć dokładnie o ile zmniejszy się subwencja przy zatrudnieniu nauczyciela początkującego , a o ile zwiększy się przy zatrudnieniu nauczyciela dyplomowanego?

21. Godziny ponadwymiarowe i wakaty w arkuszu organizacji szkół a wysokość subwencji – problem dla samorządu?

22. Dane wykazane w SIO a wysokość potrzeb oświatowych – prawidłowe wykazanie zadań w SIO a wysokość naliczonych potrzeb oświatowych. Na co należy szczególnie uważać po zmianach, aby nie stracić finansowania.

23. Rezerwa subwencji wg nowych zasad.

24. Przeznaczanie środków na kształcenie specjalne wg nowych zasad.

© 2025 by ProArt Studio
  • Regulamin świadczenia usług szkoleniowych​​
  • RODO
  • Polityka prywatności

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Open toolbar

Ułatwienie dostępu

  • Zwiększ czcionkę
  • Zmniejsz czcionkę
  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negative Contrast
  • Reset
zapiszon-line.pl
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

  • Google MapsGoogle Maps