- Zakup i sprzedaż węgla przez gminy - nieprawidłowości w zakresie rozliczeń księgowych oraz prezentacji w bilansie i RZiS - praktyczne warsztaty
Cel szkolenia:
- prezentacja zagadnień związanych z procesem naliczania, rozliczania oraz ujęcia księgowego płatności związanych z zakupem oraz sprzedażą węgla przez gminy ze szczególnym uwzględnieniem nieprawidłowości w rozliczeniach księgowych oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym.
Adresaci:
- pracownicy merytoryczni odpowiedzialni za prowadzenie czynności zakupu oraz sprzedaży węgla na warunkach preferencyjnych
- Główni księgowi, pracownicy pionów finansowo-księgowych odpowiedzialnych za prowadzenie rozliczeń, sporządzania sprawozdań
- odpowiedzialni za proces rozliczeń dotyczących rozliczania zakupu oraz sprzedaży węgla.
Koszt uczestnictwa: 320,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
1. Rozliczanie konta 300 oraz konta 330 w ramach zakupu węgla – wadliwa wycena – przykłady
2. Zapas magazynowy węgla na koncie 330 a ubytki i ich rozliczanie – przykłady
3. Limit węgla na 2023 – 1,5 tony czy może 2,5 tony gdy zakup w pierwszym okresie zrealizowany jest na poziomie 0,5 tony – wyjaśnienia Ministerstwa Aktywów Państwowych – rozliczanie
4. Dwie umowy na sprzedaż tego samego węgla dla tego samego odbiorcy – poziom gmina oraz poziom podmiot działający w imieniu gminy – nieprawidłowości w rozliczeniach
5. Zaliczki oraz VAT – nieprawidłowości w rozliczeniach do konta 221 oraz 225
6. Przypis należności za węgiel a rozliczenia kasowe – nieprawidłowości
7. Prezentacja przychodów oraz kosztów w RZiS – nieprawidłowości
8. Zakup i sprzedaż węgla w Bilansie – nieprawidłowości
9. Rozliczenie konta 300, 330, 221, 225 oraz kont zespołu 4 i 7 w zakresie sprzedaży i kupna węgla