Skip to content
ZapiszOn-line.pl
  • Strona główna
  • O firmie
  • Szkolenia on-line
    • Szkolenia online oświata
    • Szkolenia online księgowość
    • Szkolenia online kadry i płace
    • Szkolenia online zamówienia publiczne
    • Szkolenia online z archiwizacji
    • Szkolenia online dla żłobków
    • Szkolenia online dot. dostępności i e-usług
    • Szkolenia online RODO, cyberbezpieczeństwo
  • Kontakt
  • Przeprowadzenie postępowania na środki spożywcze i usługi cateringowe w zamówieniach powyżej 130.000,00 PLN

Formularz On-line
Formularz PDF
Informacje o szkoleniu
Informacje o trenerze
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu

 

Cel szkolenia:

  • zdobycie wiedzy jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie na dostawy środków spożywczych oraz usług cateringowych.
  • omówienie zasad szacowania i właściwej agregacji zamówień zgodnie z ustawą PZP
  • zasady tworzenia Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w tym projektu umowy,  
  • omówienie kwestii dotyczących wszczęcia postępowania, badania ofert oraz obowiązków sprawozdawczych zamawiającego.
  • omówienie najczęstszych problemów Zamawiających podczas badania ofert oraz na etapie realizacji umowy.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma pakiet dokumentów, które będzie mógł wykorzystać w codziennej pracy

 

Adresaci:

  • pracownicy instytucji zamawiających zobowiązani do wszczynania postępowań na dostawy artykułów spożywczych oraz usług cateringowych, między innymi:
    • placówki oświatowe,
    • Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej,
    • Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej
  • osoby nadzorujące zamówienia publiczne.

Termin:
–

 

Koszt uczestnictwa: 365,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)

Informacje o trenerze

Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książkiTryb Podstawowy krok po kroku.

Program szkolenia
Prawidłowe szacowanie oraz agregacja zamówień na przykładzie dostaw artykułów spożywczych oraz usług cateringowych – zgodnie ze stanowiskiem UZP.
1. Omówienie ogólnych zasad dotyczących szacowania wartości zamówienia, ponadto:
  • Czy do oszacowania przedmiotu zamówienia potrzebny jest opis przedmiotu zamówienia, a jeśli tak to czy tylko?
  • Szacowanie oraz agregacja dostaw w oparciu o kryteria tożsamościowe,
  • Szacowanie usług cateringowych,
  • Szacowanie artykułów spożywczych,
  • Czy artykuły spożywcze można dzielić na grupy a jeśli tak to w jaki sposób,
  • Jak określić wartość zamówienia na okres roku jeżeli są 2 palcówki w tym jedna typu Bursa , gdzie  ilość dzieci się zmienia,
  • Omówienie sposobów na obliczenie szacunkowej wartości zamówienia,
  • Co winno zawierać zaproszenie do szacowania,
  • Wskazanie najczęstszych błędów popełnianych podczas szacowania,
  • Plan postępowań,
 
Procedura udzielania zamówień 
1. SWZ – podstawowy dokument jaki musi sporządzić zamawiający,
2. Zapisy SWZ w kontekście usług cateringowych oraz dostaw artykułów spożywczych między innymi:
  • Opis Przedmiotu Zamówienia na usługi cateringowe i dostawę produktów spożywczych – jak go opisać zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji,
  • Kryteria oceny ofert w kontekście usług cateringowych i dostawy artykułów spożywczych,
  • Warunki udziału w postępowaniu w kontekście usług cateringowych i dostawy artykułów spożywczych,
  • Podmiotowe środki dowodowe,
  • Termin realizacji w kontekście usług cateringowych i dostawy artykułów spożywczych,
  • Zapisy dotyczące wadium – czy zwrot wadium na wniosek wykonawcy powoduje odrzucenie jego oferty?
  • Do kiedy ważność gwarancji wadialnej?
3. Wszczęcie postępowania poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu,
4. Odpowiedzi na zapytania wykonawców, – co musi wiedzieć zamawiający.
5. Obowiązki zamawiającego związane z otwarciem ofert.
 
 
Badanie ofert
1. Badanie formularzy cenowych złożonych przez wykonawców- które błędy są oczywistą omyłką a które decydują o odrzuceniu oferty,
2. Czy nieprawidłowy vat wskazany przez wykonawcę spowoduje odrzucenie oferty,
3. Czy jeśli zamawiający nie wskazał konieczności wpisania stawki vat to czy musi ją badać?,
4. Czym jest oczywista omyłka rachunkowa a omyłka pisarska,
5. Co w sytuacji gdy zamawiający nie poinformował wykonawców o poprawieniu oczywistej omyłki rachunkowej?,
6. Czy do oceny omyłek potrzebna jest analiza całej dokumentacji?
7. Które dokumenty wymagają uzupełnienia a które podlegają odrzuceniu,
8. Badanie rażąco niskiej ceny,
9. Informacje składane w ramach wyjaśnień kalkulacji ceny muszą być poparte dowodami przez wykonawcę- omówienie problemu,
10. Cena netto nie odpowiada cenie brutto- w jaki sposób skorygować ofertę?,
11. Brak ceny liczbowej w ofercie – czy wolno bazować na podanej słownie przez wykonawcę,
12. Czy cena oferty powinna wskazywać również cenę za opcję?,
13. Zaoferowanie przez pomyłkę innego produktu- czy wolno zamawiającemu poprawić ofertę,
14. Czy kalkulacje cenowe mogą być chronione skutecznie przez wykonawcę jako tajemnica przedsiębiorstwa,
 
 
Umowa
1. Klauzule abuzywne w umowie w kontekście usług cateringowych oraz dostaw artykułów spożywczych,
2. Jakie zapisy musi zawierać umowa,
3. Konieczność przewidzenia waloryzacji w umowach powyżej 6 miesięcy,
4. Waloryzacja w oparciu o wskaźnik zmiany cen towarów i usług,
5. Czynności jakie musi wykonać zamawiający po zawarciu umowy lub unieważnieniu postępowania,
6. Informacja o wykonaniu umowy do Prezesa UZP.
 
Problemy na etapie realizacji umowy
1. Czy zamawiający może przesunąć kwoty w umowie pomiędzy poszczególnymi pakietami,
2. Czy nieprzewidywalne zmiany umowy, które nie modyfikujące ceny należy ogłosić?,
3. Inflacja, a zamiana umowy,
4. Na ile zmiana opisu przedmiotu zamówienia jest dopuszczalna na etapie realizacji umowy?
© 2025 by ProArt Studio
  • Regulamin świadczenia usług szkoleniowych​​
  • RODO
  • Polityka prywatności

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Open toolbar

Ułatwienie dostępu

  • Zwiększ czcionkę
  • Zmniejsz czcionkę
  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negative Contrast
  • Reset
zapiszon-line.pl
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

  • Google MapsGoogle Maps