-
Badanie ofert w pytaniach i odpowiedziach
Cel szkolenia:
- analiza procesu badania ofert – możliwości odrzucenia, dokonywania uzupełnień i wyjaśnień
- omówienie zagadnień związanych z możliwością żądania dodatkowych dokumentów od oferentów (w zależności od tego kto składa ofertę) – wykonawca / podmiot trzeci / podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia / podwykonawcy
- analiza najczęstszych błędów oferentów i sposobów ich rozwiązania
Adresaci:
- osoby zajmujące się zamówieniami publicznymi
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
20.09.2024, godz.9:00-14:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 365,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książkiTryb Podstawowy krok po kroku.
Uczestnicy postępowania
1. Kim jest zwykły wykonawca.
2. Kim jest Podmiot trzeci.
3. Kim są podmioty wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ( spółka cywilna, konsorcjum)
4. Kim jest zwykły podwykonawca
Zapisy SWZ mające wpływ na badanie ofert
1. Czy zamawiający musi żądać podmiotowych środków dowodowych.
2. Zapisy SWZ dotyczące składania dokumentów przez Podmiot trzeci.
3. Zapisy SWZ dotyczące składania dokumentów przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia.
4. Zapisy SWZ dotyczące składania dokumentów przez podwykonawców.
5. Omówienie powyższych zapisów również w kontekście elektronizacji zamówień publicznych.
Jakie niezbędne dokumenty powinni składać poszczególne podmioty biorące udział w postępowaniu oraz w jakiej formie.
1. Omówienie wykazu dokumentów składanych przez Podmiot trzeci oraz formy w jakiej mają być złożone.
2. Kto może podpisać zobowiązanie podmiotu trzeciego a kto oświadczenie z art.125 ustawy Pzp.
3. Czy podmiot trzeci zawsze musi być podwykonawcą.
4. W jakich sytuacjach wykonawca może skorzystać z zasobów podmiotu trzeciego wykazują spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
5. Jakie dokumenty zobowiązane jest złożyć konsorcjum lub spółka cywilna.
6. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez konsorcjum – czy należy łączyć doświadczenie podmiotów.
7. Jakie dokumenty składa zwykły podwykonawca.
8. Różnica pomiędzy zwykłym podwykonawcą a podmiotem trzecim będącym podwykonawcom.
9. Omówienie umowy o podwykonawco- obligatoryjne zapisy, które winien wymagać zamawiający.
Badanie ofert
1. Badanie formularzy cenowych złożonych przez wykonawców- które błędy są oczywistą omyłką a które decydują o odrzuceniu oferty.
2. Czy nieprawidłowy vat wskazany przez wykonawcę spowoduje odrzucenie oferty.
3. Czym jest oczywista omyłka rachunkowa a omyłka pisarska?
4. Wykonawcy zaoferowali różne stawki VAT – czy korygować oferty?
5. Które dokumenty wymagają uzupełnienia a które podlegają odrzuceniu.
6. Badanie rażąco niskiej ceny.
7. Ile razy wolno uzupełnić dokumenty oraz wyjaśniać ofertę.
8. Badanie ofert pod względem prawidłowości podpisów elektronicznych.
9. W jaki sposób zbadać czy osoba jest umocowana do podpisania dokumentów.
10. W jakiej formie musi zostać złożone prawidłowo pełnomocnictwo.