-
Zamówienia publiczne krok po kroku z uwzględnieniem elektronizacji zamówień - od szacowania wartości zamówienia po podpisanie umowy. Szkolenie dla placówek zobowiązanych do stosowania ustawy PZP, w tym placówek oświatowych
Cel szkolenia:
- omówienie procedury udzielania zamówień publicznych
- zapoznanie z czynnościami jakie winni wykonać Zamawiający aby przeprowadzić prawidłowo procedurę od szacowania wartości zamówienia kończąc na podpisaniu umowy oraz przekazaniu niezbędnych informacji do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
- omówienie kwestii odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych pracowników zamawiającego oraz kierowników zamawiających
- omówienie procedury badania ofert elektronicznych.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma niezbędny pakiet dokumentów do wykorzystania w codziennej pracy
Adresaci:
- osoby zajmujące się zamówieniami publicznymi
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książkiTryb Podstawowy krok po kroku.
Szacowanie wartości
1. Szacowanie wartości zamówienia – niezbędny etap każdego zamawiającego.
2. Orientacyjna wartość zamówienia a szacunkowa wartość zamówienia – omówienie różnic.
3. Czy kwota zabezpieczona w budżecie może być szacunkową wartością zamówienia?
4. Szacowanie wartości zamówienia na dostawy artykułów żywnościowych oraz usług cateringowych na przykładzie opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
5. Celowe dzielenie zamówienia na części oraz dozwolone dzielenie zamówienia na części- omówienie konkretnych przykładów.
6. Zawieranie umów w szkole – kto jest stroną umowy
7. Czy gmina lub powiat może zawrzeć umowę dla szkoły
8. Czy szkoła powinna posiadać regulamin zamówień publicznych a jeśli tak to w jakich przypadkach
Specyfikacja Warunków Zamówienia – niezbędny dokument zamówienia
1. Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia- co powinna zawierać:
- strona internetowa prowadzonego postępowania
- opis przedmiotu zamówienia
- kryteria równoważności
- termin wykonania zamówienia
- kryteria oceny ofert – czy można zastosować jedynie kryterium cena?
- warunki udziału w postępowaniu
- obligatoryjne podstawy wykluczenia
- podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe
- omówienie trzech modeli przeprowadzenia postępowania w szczególności omówienie modelu prostego.
Wszczęcie Postępowania
1. Wszczęcie postępowania na platformie e-zamówienia – ogłoszenie o zamówieniu
2. Zapytania wykonawców- obowiązki zamawiającego związane z udzieleniem odpowiedzi.
3. Zmiana SWZ – czy zamawiający może ją dokonać a jeśli tak to kiedy i w jakim zakresie?
Otwarcie ofert
1. Na czym polega procedura otwarcia ofert
2. Informacja z otwarcia ofert gdzie ją zamieszczamy?
3. Co musi zawierać informacja z otwarcia ofert
4. Kiedy wskazujemy kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia
5. Obligatoryjny obowiązek przekazania informacji o złożonych ofertach do Prezesa UZP
6. Kiedy zamawiający jest zobligowany do ujawnienia wykonawcom ofert – omówienie ustawowego terminu 3 dni.
Badanie ofert
1. Badanie ofert – co należy sprawdzić w pierwszej kolejności – tworzenie rankingu ofert.
2. Omyłki rachunkowe, pisarskie, inne omyłki – jaka jest różnica w ocenianiu poszczególnych omyłek w formularzach cenowych składanych przez wykonawców
3. Co jest treścią oferty tj.: jakie dokumenty składają się na ofertę
4. Badanie podpisów elektronicznych
5. Czy potrzebne są raporty z weryfikacji podpisów
6. W jaki sposób badamy podpisy zaufane, kwalifikowane czy osobiste
7. Programy do weryfikacji podpisów elektronicznych
Sprawozdawczość
1. Obowiązek przekazania ogłoszenia o wynikach postępowania – nawet w przypadku unieważnienia – co powinna zawierać informacja oraz w jaki sposób winna zostać przesłana
2. Ogłoszenie o wykonaniu umowy – o powinno zawierać ogłoszenie oraz w jaki sposób winno zostać przesłane
3. Raport z realizacji zamówienia – kiedy zamawiający jest zobligowany do jego sporządzenia
4. Omówienie terminów na przekazanie powyższych ogłoszeń.
Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1. Kto odpowiada za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w razie uchybień – Zasady odpowiedzialności kierownika jednostki
2. Jak właściwie przeprowadzić odpowiedzialność pracownikowi
3. Odpowiedzialność karna dyrektora szkoły
4. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych za brak przekazania ogłoszeń