-
Procedura udzielenia zamówienia publicznego krok po kroku
Cel szkolenia:
- omówienie procedury krok po kroku którą są zobligowani przeprowadzić zamawiający zgodnie z przepisami ustawy PZP
- zapoznanie z czynnościami jakie winni wykonać zamawiający aby przeprowadzić prawidłowo procedurę od szacowania wartości zamówienia kończąc na podpisaniu umowy oraz przekazaniu niezbędnych ogłoszeń do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- omówienie krok po kroku procedury badania ofert elektronicznych.
Uczestnicy szkolenia otrzymają pakiet dokumentów, który będzie przydatny w ich codziennej pracy.
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku
I etap składający się na prawidłowe przeprowadzenie procedury – Szacowanie wartości zamówienia
1. Szacowanie wartości zamówienia – niezbędny etap każdego zamawiającego.
2. Orientacyjna wartość zamówienia a szacunkowa wartość zamówienia – omówienie różnic.
3. Czy kwota zabezpieczona w budżecie może być szacunkową wartością zamówienia?
4. Szacowanie wartości zamówienia na dostawy usługi oraz roboty budowlane – szczegółowe omówienie agregacji dostaw, usług oraz robót budowlanych.
5. Celowe dzielenie zamówienia na części oraz dozwolone dzielenie zamówienia na części- omówienie konkretnych przykładów.
6. Szacowanie i agregacja na usługi projektowe i usługi nadzoru inwestorskiego
II etap składający się na prawidłowe przeprowadzenie procedury – Specyfikacja warunków Zamówienia – niezbędny dokument zamówienia
1. Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia – co powinna zawierać:
- strona internetowa prowadzonego postępowania
- opis przedmiotu zamówienia
- kryteria równoważności
- termin wykonania zamówienia
- kryteria oceny ofert – czy można zastosować jedynie kryterium cena?
- warunki udziału w postępowaniu
- obligatoryjne podstawy wykluczenia
- podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe
- omówienie trzech modeli przeprowadzenia postępowania w szczególności omówienie modelu prostego.
III etap – Wszczęcie Postępowania
1. Wszczęcie postępowania na platformie e-zamówienia – ogłoszenie o zamówieniu
2. Zapytania wykonawców – obowiązki zamawiającego związane z udzieleniem odpowiedzi.
3. Zmiana SWZ – czy zamawiający może ją dokonać a jeśli tak to kiedy i w jakim zakresie?
IV etap – Otwarcie ofert
1. Na czym polega procedura otwarcia ofert
2. Informacja z otwarcia ofert gdzie ją zamieszczamy?
3. Co musi zawierać informacja z otwarcia ofert
4. Kiedy wskazujemy kwotę przeznaczoną na sfinansowanie zamówienia
5. Obligatoryjny obowiązek przekazania informacji o złożonych ofertach do Prezesa UZP
6. Kiedy zamawiający jest zobligowany do ujawnienia wykonawcom ofert- omówienie ustawowego terminu 3 dni.
V etap procedury – Badanie ofert
1. Badanie ofert – co należy sprawdzić w pierwszej kolejności – tworzenie rankingu ofert.
2. Omyłki rachunkowe, pisarskie, inne omyłki – jaka jest różnica w ocenianiu poszczególnych omyłek.
3. Co jest treścią oferty tj.: jakie dokumenty składają się na ofertę
4. Badanie podpisów elektronicznych
5. Czy potrzebne są raporty z weryfikacji podpisów
6. W jaki sposób badamy podpisy zaufane, kwalifikowane czy osobiste
7. Programy do weryfikacji podpisów elektronicznych
8. Wybór oferty najkorzystniej lub możliwość przeprowadzenia negocjacji
VI etap – sprawozdawczość
1. Obowiązek przekazania ogłoszenia o wynikach postępowania – nawet w przypadku unieważnienia – co powinna zawierać informacja oraz w jaki sposób winna zostać przesłana
2. Ogłoszenie o wykonaniu umowy – co powinno zawierać ogłoszenie oraz w jaki sposób winno zostać przesłane
3. Raport z realizacji zamówienia – kiedy zamawiający jest zobligowany do jego sporządzenia
4. Omówienie terminów na przekazanie powyższych ogłoszeń.