-
Procedura udzielenia zamówienia publicznego krok po kroku - warsztaty od teorii do praktyki.
Omówienie merytorycznych zagadnień dot. wszczęcia postępowania oraz praktyczny pokaz wszczęcia postępowania na platformie e-zamówienia
Cel szkolenia:
- omówienie procedury wszczęcia postępowania o udzielenia zamówienia publicznego krok po kroku zgodnie z przepisami ustawy PZP
- zapoznanie z czynnościami jakie winni wykonać zamawiający aby przeprowadzić prawidłowo procedurę od szacowania wartości zamówienia kończąc na podpisaniu umowy oraz przekazaniu niezbędnych ogłoszeń do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
- omówienie Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz dokumentów stanowiących załączniki do SWZ – dokument ten poprzez udostępnienie ekranu zostanie udostępniony uczestnikom szkolenia a następnie wspólnie z trenerem zostanie omówiony oraz wypełniony.
Druga część szkolenia poświęcona zostanie praktycznym aspektom wszczęcia postępowania. Poprzez udostępnienie ekranu uczestnicy szkolenia dowiedzą się w jaki sposób zarejestrować postępowanie na platformie e-zamówienia, dokonać wszczęcia postępowania oraz zamieszczać pozostałe informacje na platformie e-zamówienia wymagane przepisami ustawy Pzp.
Uczestnicy szkolenia otrzymają pakiet dokumentów, który będzie przydatny w ich codziennej pracy.
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 329,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku
Wszczęcie Postępowania – zagadnienia merytoryczne- omówienie dokumentu poprzez jego udostępnienie.
- SWZ – podstawowy dokument jaki musi sporządzić zamawiający
- Zapisy SWZ dotyczące między innymi następujących tematów:
- Czym się kierować aby prawidłowo opisać przedmiot zamówienia,
- Jak prawidłowo określić kryteria oceny ofert,
- Warunki udziału w postępowaniu – czy zawsze musimy je określać?
- Podmiotowe środki dowodowe, czy zawsze musimy ich żądać?
- Termin realizacji – w jakich sytuacjach możemy określić konkretną datą,
- Kryteria oceny ofert – czy mogę 100% ceny?
- Omówienie obligatoryjnych podstaw wykluczenia- co właściwie bada zamawiający?
- Załączniki do SWZ: formularze cenowe, oświadczenie z art. 125 ustawy Pzp, oświadczenie Podmiotu Trzeciego, zobowiązanie podmiotu trzeciego, oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Projekt Umowy
- Klauzule abuzywne w umowie w kontekście usług cateringowych oraz dostaw artykułów spożywczych,
- Wzrost cen artykułów spożywczych i potrzeba zmiany umowy – na jakich warunkach ją wprowadzić,
- Konieczność przewidzenia waloryzacji w umowach powyżej 6 miesięcy,
- Zmiana umowy w przypadku nieprzewidzianych okoliczności,
- Zmiany przewidziane w umowie,
- Czas trwania umowy,
Wszczęcie postępowania na Platformie e-zamówienia- pokaz praktyczny poprzez udostępnienie ekranu
- Rejestracja oraz wszczęcie postępowania poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu
- Zamieszczenie dokumentów zamówienia na Platformie e-zamówienia
- Zamieszczenie odpowiedzi na zapytania wykonawców na platformie e-zamówienia
- Omówienie czynności zamawiającego, które musi wykonać przed otwarciem ofert
- Omówienie czynności zamawiającego, które musi wykonać po otwarciu ofert
- Czynności jakie musi wykonać zamawiający po zawarciu umowy lub unieważnieniu postępowania- ogłoszenie o udzieleniu zamówienia,
- Informacja o wykonaniu umowy do Prezesa UZP.
- Zamieszczenie ogłoszenia o wykonaniu umowy
- Czym jest raport z realizacji umowy – gdzie musimy go zamieszczać?
- Weryfikacja podpisów elektronicznych