-
Jak przeprowadzić postępowanie od podstaw – szkolenie dla początkujących osób, które rozpoczynają pracę z zamówieniami publicznymi, które realizowane będą na podstawie ustawy PZP
Cel szkolenia:
- przekazanie niezbędnej wiedzy, do tego aby w sposób prawidłowy irzeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
- omówienie poszczególnych etapów – od szacowania wartości zamówienia, przez przygotowanie postępowania po badanie ofert oraz zawarcie umowy i sprawozdawczość
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma niezbędny pakiet dokumentów do wykorzystania w codziennej pracy między innymi: kartę oceny ofert czy też wzór notatki z szacowania wartości zamówienia oraz objęty zostanie pomocą po szkoleniową tj: uczestnicy szkolenia będą mogli zadać pytanie trenerowi również po szkoleniu
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznyc
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku.
Etap szacowania wartości zamówienia- etap który jest bardzo ważny dla każdego zamawiającego
1. Czym jest zamówienie publiczne.
2. Czym jest postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
3. W jaki sposób szacować zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane aby wiedzieć czy mamy do czynienia z zamówieniem czy z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
4. Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości.
5. Jaką metodę wybrać aby prawidłowo oszacować wartość zamówienia.
6. W jaki sposób udokumentować szacowanie wartości zamówienia.
7. Ustalenie momentu szacowania wartości zamówienia.
8. Szacowanie wartości zamówienia- pokaz zasad szacowania na obrazkach.
9. Szacowanie dostaw, usług i robót budowlanych
10. Nieprawidłowości związane z szacowaniem wartości zamówienia
11. Co powinno znajdować się w zapytaniu skierowanym do wykonawców w celu oszacowania wartości zamówienia.
12. Kilka słów na temat Planu Zamówień Publicznych,
Przygotowanie Postępowania- dokument podstawowy SWZ.
1. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SWZ) – Podstawowy dokument zamówieniowy omówienie jego podstawowych elementów.
2. Omówienie zagadnień które powinny znaleźć się w SWZ tj:
- zasady dotyczące opz
- warunki udziału w postępowaniu- czy zawsze musimy określać?
- czy zawsze badamy podstawy wykluczenia ?
- czy zawsze musimy żądać podmiotowych środków dowodowych
- kryteria oceny ofert – czy cena może być zawsze jedynym kryterium oceny ofert
Gdzie wszczynamy postępowanie
1. Gdzie wszczynamy postępowanie – omówienie poszczególnych kroków na platformie e-zamówienia
2. Jakie czynności musi wykonać zamawiający przed otwarciem ofert
3. Otwarcie ofert
- zamieszczenie wymaganych informacji na stronie prowadzonego postępowania,
- wskazanie kwoty jaką zamawiający przeznacza na sfinansowanie zamówienia,
- przekazanie informacji do Prezesa UZP o złożonych ofertach,
- czym jest strona prowadzonego postępowania
Badanie ofert
1. Co w pierwszej kolejności musi zbadać wykonawca w złożonej ofercie
2. Podpisy elektronicznie- jak dokonujemy weryfikacji podpisów elektronicznych
3. A jeśli pojawią się błędy w ofercie – co możemy wyjaśniać a co nie?
4. Zły Vat w ofercie – oferta podlega odrzuceniu?
5. W jaki sposób elektronicznie dokonać badania ofert
Umowa w zamówieniach publicznych
1. Terminy na podpisanie umowy,
- możliwości zmian umowy,
- postanowienia abuzywne w umowach,
- kiedy mogę zmienić umowę
Sprawozdawczość zamawiającego
1. Ogłoszenie o wynikach postępowania
2. Ogłoszenie o wykonaniu umowy
3. Raport z realizacji umowy
4. Protokoły ZP