Skip to content
ZapiszOn-line.pl
  • Strona główna
  • O firmie
  • Szkolenia on-line
    • Szkolenia online oświata
    • Szkolenia online księgowość
    • Szkolenia online kadry i płace
    • Szkolenia online zamówienia publiczne
    • Szkolenia online z archiwizacji
    • Szkolenia online dla żłobków
    • Szkolenia online dot. dostępności i e-usług
    • Szkolenia online RODO, cyberbezpieczeństwo
  • Kontakt
  • Jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie zgodnie z ustawą PZP oraz jakie zasady obowiązują przy realizacji zamówień do 130.000,00 PLN

Formularz On-line
Formularz PDF
Informacje o szkoleniu
Informacje o trenerze
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu

 

Cel szkolenia:

  • omówienie w jaki sposób dokonywać prawidłowo następujących czynności:
    • szacowanie wartości zamówienia (oprócz wiedzy merytorycznej omówione zostaną przykłady agregacji zamówień na przykładach)
    • przeprowadzenie procedury w trybie podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp,
    • wszczęcie postępowania,
    • obowiązki informacyjne po stronie zamawiającego,
    • badanie ofert
  • omówienie zasad obowiązujących przy zamówieniach do 130.000,00 złotych netto

Przepisy dotyczące procedury tłumaczone będą na podstawie wielu przykładów.

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma niezbędny pakiet dokumentów do wykorzystania w codziennej pracy

 

Adresaci:

  • pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
  • kierownicy jednostek, 
  • specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji 
  • wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką

Termin:
–

 

Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)

Informacje o trenerze

Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku

Program szkolenia

1. Zasady szacowania wartości zamówienia – agregowanie, planowanie i szacowanie zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane

  • Omówienie opinii Urzędu Zamówień Publicznych dotyczących szacowania dostaw.
  • Szacowanie wartości zamówienia dla robót budowlanych i ich prawidłowa agregacja
  • Szacowanie wartości zamówienia dla usług i ich prawidłowa agregacja
  • Czym jest kwota zabezpieczona w budżecie a czym szacowana wartość zamówienia,
  • Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości;
  • Jaką metodę wybrać aby prawidłowo oszacować wartość zamówienia,
  • W jaki sposób udokumentować szacowanie wartości zamówienia,
  • Ustalenie momentu szacowania wartości zamówienia,
  • Szacowanie wartości zamówienia – pokaz zasad szacowania na obrazkach,

2. Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) – podstawowy dokument zamówieniowy

  • Omówienie obligatoryjnych podstaw wykluczenia
  • Jakie regulacje prawne powinien zastosować zamawiający w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych w kontekście konfliktu zbrojnego na Ukrainie,
  • Omówienie terminu zakończenia umowy
  • Omówienie Terminu związania ofertą (TZO)
  • Omówienie warunków udziału w postępowaniu
  • Jakie zapisy winien ująć zamawiający w kontekście wadium – czy muszą być obligatoryjnie zawarte w SWZ ?
  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – propozycja zapisów
  • Opis Przedmiotu zamówienia – zasady tworzenia
  • Opis Kryteriów równoważności- propozycja zapisów

3. Projekt umowy jako załącznik do SWZ.

  • Termin podpisania umowy
  • Możliwości zmian umowy,
  • Zmiany istotne i nieistotne
  • Postanowienia abuzywne w umowach,
  • Postanowienia waloryzacyjne w umowach,
  • Co jeśli w umowie nie ma postanowień waloryzacyjnych a wykonawca prosi o zmianę cen jednostkowych,
  • Omówienie pozostałych załączników tworzonych przez zamawiającego.

4. Wszczęcie Postępowania

  • Ogłoszenie zamówienia przez Platformę e-zamówienia wraz z rejestracją postępowania
  • Jakie dokumenty zamieszczamy na Platformie e-zamówienia
  • Strona Internetowa Prowadzonego Postępowania
  • Kiedy wykonawcy mogą zadać pytanie do zamawiającego
  • Kiedy obligatoryjnie musi zamawiający odpowiedzieć na zadane pytania przez wykonawców.

5. Obowiązki Zamawiającego po otwarciu ofert

  • Informacja z otwarcia ofert publikowana na stronę internetową prowadzonego postępowania,
  • Informacja z otwarcia ofert przekazywana Prezesowi UZP w terminie 7 dni od dnia otwarcia ofert,

6. Badanie ofert

  • Omyłka pisarska, rachunkowa – czy wolno poprawiać zamawiającemu
  • Których dokumentów nie wolno uzupełniać przez zamawiającego,
  • Rażąco niska cena – kiedy należy ją wyjaśnić
  • Co zamawiający może wyjaśniać,

7. Obowiązki informacje po zakończeniu postępowania

  • Informacja o wynikach postępowania- nie tylko po podpisaniu umowy,
  • Informacja o wykonaniu umowy
  • Raport z realizacji umowy – kiedy należy go sporządzić.

8. Zasady obowiązujące przy wszczynaniu postępowań do 130.000,00 złotych netto

  • Na jakiej podstawie zamawiający wszczynają postępowania do 130.000,00 złotych netto,
  • Czy regulacje ustawy Pzp są obowiązujące przy realizacji zamówień do 130 000 złotych netto,
  • Jakie zapisy winny znaleźć się w zaproszeniu do składania ofert
© 2025 by ProArt Studio
  • Regulamin świadczenia usług szkoleniowych​​
  • RODO
  • Polityka prywatności

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Open toolbar

Ułatwienie dostępu

  • Zwiększ czcionkę
  • Zmniejsz czcionkę
  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negative Contrast
  • Reset
zapiszon-line.pl
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

  • Google MapsGoogle Maps