-
Jak prawidłowo przeprowadzić postępowanie zgodnie z ustawą PZP oraz jakie zasady obowiązują przy realizacji zamówień do 130.000,00 PLN
Cel szkolenia:
- omówienie w jaki sposób dokonywać prawidłowo następujących czynności:
- szacowanie wartości zamówienia (oprócz wiedzy merytorycznej omówione zostaną przykłady agregacji zamówień na przykładach)
- przeprowadzenie procedury w trybie podstawowym art. 275 pkt 1 ustawy Pzp,
- wszczęcie postępowania,
- obowiązki informacyjne po stronie zamawiającego,
- badanie ofert
- omówienie zasad obowiązujących przy zamówieniach do 130.000,00 złotych netto
Przepisy dotyczące procedury tłumaczone będą na podstawie wielu przykładów.
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma niezbędny pakiet dokumentów do wykorzystania w codziennej pracy
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku
1. Zasady szacowania wartości zamówienia – agregowanie, planowanie i szacowanie zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane
- Omówienie opinii Urzędu Zamówień Publicznych dotyczących szacowania dostaw.
- Szacowanie wartości zamówienia dla robót budowlanych i ich prawidłowa agregacja
- Szacowanie wartości zamówienia dla usług i ich prawidłowa agregacja
- Czym jest kwota zabezpieczona w budżecie a czym szacowana wartość zamówienia,
- Zamówienia planowane i nieplanowane – różnice przy ustalaniu ich wartości;
- Jaką metodę wybrać aby prawidłowo oszacować wartość zamówienia,
- W jaki sposób udokumentować szacowanie wartości zamówienia,
- Ustalenie momentu szacowania wartości zamówienia,
- Szacowanie wartości zamówienia – pokaz zasad szacowania na obrazkach,
2. Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) – podstawowy dokument zamówieniowy
- Omówienie obligatoryjnych podstaw wykluczenia
- Jakie regulacje prawne powinien zastosować zamawiający w postępowaniach o wartości poniżej progów unijnych w kontekście konfliktu zbrojnego na Ukrainie,
- Omówienie terminu zakończenia umowy
- Omówienie Terminu związania ofertą (TZO)
- Omówienie warunków udziału w postępowaniu
- Jakie zapisy winien ująć zamawiający w kontekście wadium – czy muszą być obligatoryjnie zawarte w SWZ ?
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – propozycja zapisów
- Opis Przedmiotu zamówienia – zasady tworzenia
- Opis Kryteriów równoważności- propozycja zapisów
3. Projekt umowy jako załącznik do SWZ.
- Termin podpisania umowy
- Możliwości zmian umowy,
- Zmiany istotne i nieistotne
- Postanowienia abuzywne w umowach,
- Postanowienia waloryzacyjne w umowach,
- Co jeśli w umowie nie ma postanowień waloryzacyjnych a wykonawca prosi o zmianę cen jednostkowych,
- Omówienie pozostałych załączników tworzonych przez zamawiającego.
4. Wszczęcie Postępowania
- Ogłoszenie zamówienia przez Platformę e-zamówienia wraz z rejestracją postępowania
- Jakie dokumenty zamieszczamy na Platformie e-zamówienia
- Strona Internetowa Prowadzonego Postępowania
- Kiedy wykonawcy mogą zadać pytanie do zamawiającego
- Kiedy obligatoryjnie musi zamawiający odpowiedzieć na zadane pytania przez wykonawców.
5. Obowiązki Zamawiającego po otwarciu ofert
- Informacja z otwarcia ofert publikowana na stronę internetową prowadzonego postępowania,
- Informacja z otwarcia ofert przekazywana Prezesowi UZP w terminie 7 dni od dnia otwarcia ofert,
6. Badanie ofert
- Omyłka pisarska, rachunkowa – czy wolno poprawiać zamawiającemu
- Których dokumentów nie wolno uzupełniać przez zamawiającego,
- Rażąco niska cena – kiedy należy ją wyjaśnić
- Co zamawiający może wyjaśniać,
7. Obowiązki informacje po zakończeniu postępowania
- Informacja o wynikach postępowania- nie tylko po podpisaniu umowy,
- Informacja o wykonaniu umowy
- Raport z realizacji umowy – kiedy należy go sporządzić.
8. Zasady obowiązujące przy wszczynaniu postępowań do 130.000,00 złotych netto
- Na jakiej podstawie zamawiający wszczynają postępowania do 130.000,00 złotych netto,
- Czy regulacje ustawy Pzp są obowiązujące przy realizacji zamówień do 130 000 złotych netto,
- Jakie zapisy winny znaleźć się w zaproszeniu do składania ofert