-
Obligatoryjne zapisy umów w zamówieniach publicznych oraz podstawy prawne zezwalające na zmianę zapisów zawartej umowy
Cel szkolenia:
- omówienie obligatoryjnych zapisów umów w zamówieniach publicznych
- analiza możliwości zmian w zapisach umowy zgodnych z PZP
- omówienie sytuacji uniemożliwiających realizację zamówienia na dotychczasowych zasadach
- analiza rozwiązań w sytuacjach problemowych związanych z realizacją umów
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
18.10.2024r, godz.9:00-14:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 365,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książkiTryb Podstawowy krok po kroku.
Zasady dotyczące tworzenia projektów umów
1. Obligatoryjne zapisy, które muszą się znaleźć w każdej umowie o zamówienie publiczne.
2. Zapisy dotyczące umów na roboty budowlane – co powinny zawierać.
3. Abuzywne czyli niedozwolone klauzule w umowach
4. Zapisy dotyczące waloryzacji w umowach powyżej 6 mcy na dostawy, usługi i roboty budowlane
5. Omówienie przepisów ustawy Pzp które zezwalają na zmianę umowy.
6. W jakim zakresie zmiana umowy o zamówienie publiczne jest dopuszczalna.
Case studio – omówienie konkretnych problemów praktycznych na etapie realizacji umowy
1. Waloryzacja w oparciu o wskaźnik zmiany cen towarów i usług
2. Jak uzasadnić zmianę umowy poprzez wydłużenie terminu jej realizacji z uwagi na brak dostaw?
3. Do kiedy należy podpisać aneks do umowy w sprawie zamówienia publicznego.
4. Jak podpisać aneks do umowy w przypadku opóźnienia w pozyskaniu pozwoleń.
5. Na jakiej podstawie obniżyć wynagrodzenie wykonawcy.
6. Czy nieprzewidziane zmiany umowy należy ogłosić.
7. Jak procedować zmianę umowy w przypadku podwyżki wynagrodzenia.
8. Formalne podstawy zmiany umowy w przypadku wprowadzenia robót zamiennych oraz dodatkowych.
9. Inflacja a zmiana umowy
10. Co w sytuacji gdy wykonawca samodzielnie realizuje zamówienie a powoływał się na Podmiot Trzeci.
11. Czy możliwe jest wydłużenie terminu realizacji umowy, w której nie wykorzystano całej usługi.
12. Obowiązkowe zapisy umów zawartych powyżej 12 mcy.
13. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
14. Czy pomiędzy poszczególnymi pakietami wolno przesuwać środki pieniężne.
15. Śmierć wykonawcy – co w takiej sytuacji winien zrobić zamawiający w kwestii umowy.