-
Obligatoryjne zapisy umów w zamówieniach publicznych oraz podstawy prawne zezwalające na zmianę zapisów zawartej umowy
Cel szkolenia:
- omówienie obligatoryjnych zapisów umów w zamówieniach publicznych
- analiza możliwości zmian w zapisach umowy zgodnych z PZP
- omówienie sytuacji uniemożliwiających realizację zamówienia na dotychczasowych zasadach
- analiza rozwiązań w sytuacjach problemowych związanych z realizacją umów
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 399,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książkiTryb Podstawowy krok po kroku.
1. Czym jest zamówienie publiczne – zrozumienie istoty zamówienia publicznego.
2. Definicja Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Dlaczego planowanie postępowania jest istotne w kontekście późniejszej realizacji umowy.
4. Różnice w sporządzaniu umów dla zamówień do 130 000 złotych netto oraz powyżej 130 000 złotych netto.
Umowa
1. Kiedy zamawiający zobowiązany jest do zawarcia umowy w formie pisemnej.
2. Omówienie przepisów ustawy Pzp, które mają wpływ na tworzenie projektów umów.
3. Abuzywne czyli niedozwolone zapisy w umowne.
4. Obligatoryjne zapisy, które musi posiadać każda umowa.
5. Na jaki okres zamawiający mogą zawierać umowę.
6. Jakie zapisy musi zawierać umowa zawarta na okres powyżej 12 miesięcy.
7. Które przepisy ustawy pozwalają na zmianę postanowień zawartej umowy z wykonawcą.
8. Zapisy dotyczące waloryzacji na przykładzie dostaw, usług i robót budowlanych
9. Jaką treść powinna zawierać umowa na roboty budowlane.
10. Na jaki okres można dokonać zawarcia umowy zgodnie z ustawą Pzp.
11. Zapisy dotyczące podwykonawstwa w przypadku umów na usługi i roboty budowlane
12. Sankcje dla zamawiającego z powodu nieprawidłowej zmiany umowy.
13. Opcje w projekcie umowy – jakie zapisy należy uwzględnić.
Problematyczne sytuacje jakie mogą spotkać zamawiającego na etapie realizacji umowy.
1. Do jakiego artykułu ustawy Pzp dotyczącego zmian umowy należałoby się odwołać, w sytuacji gdy zmiana jest konieczna ze względu na to, że wykonawca na etapie realizacji umowy nie dysponuje już produktami, które zaproponował w ofercie.
2. Wniosek o zmianę umowy ze względu na siłę wyższą – na jakiej podstawie dokonać zmiany umowy.
3. Zmiany cen produktów – czy wolno zmienić ceny?
4. Wykonawca nie dostarcza produktów które zaoferował – jakie instrumenty posiada zamawiający aby wymóc na wykonawcy prawidłową realizację umowy.
5. Zmiana sposobu realizacji robót budowlanych na etapie realizacji umowy – czy jest to dozwolone?
6. CASE STUDIO- omówienie praktycznych problemów związanych z realizacją umów.
7. Czas dla uczestników na zadawanie pytań