-
Przeprowadzenie postępowania w trybie podstawowym wariant I oraz wariant II
Cel szkolenia:
- przekazanie wiedzy w jaki sposób przeprowadzić postępowanie w trybie podstawowym w wariancie I bez negocjacji jak również z fakultatywnymi negocjacjami w wariancie II.
- omówienie krok po kroku procedury trybu podstawowego wariant I oraz wariant II.
Część szkolenia zostanie prowadzona w formie praktycznej – poprzez udostępnienie ekranu uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę w jaki sposób otworzyć drugi etap składania ofert
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma niezbędny pakiet dokumentów do wykorzystania w codziennej pracy
Adresaci:
- pracownicy jednostek zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP
- kierownicy jednostek,
- specjaliści wydziałów zamówień publicznych i inwestycji
- wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką
Termin:
29.02.2023, godz.9:00-15:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 329,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Wieloletni ekspert z dziedziny zamówień publicznych, trener. Praktyk, pracujący od wielu lat w sektorze finansów publicznych, posiada bogate doświadczenie zarówno w pracy po stronie zamawiającego jak również po stronie wykonawców. Ukończyła studia wyższe z zakresu zamówień publicznych na UE we Wrocławiu oraz Zarządzanie Jednostkami Gospodarczymi w Obrocie Gospodarczym na Uniwersytecie Wrocławskim. Członek Polskiego Stowarzyszenia Zamówień Publicznych. Z powodzeniem obsługuje zamówienia w takich jednostkach jak: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Gminny Ośrodek Zdrowia, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Dom Pomocy Społecznej, Szkoły, Gminny Ośrodek Kultury i Sport. Autorka licznych artykułów poświęconych tematyce zamówień publicznych oraz książki Tryb Podstawowy krok po kroku
Etap I – sporządzenie SWZ
1. SWZ – podstawowy dokument jaki musi sporządzić zamawiający
2. Zapisy SWZ w kontekście:
- Opisu Przedmiotu Zamówienia na usługi, dostawy i roboty budowlane,
- Kryteriów oceny ofert
- Warunków udziału w postępowaniu
- Podmiotowych środków dowodowych,
- Terminu realizacji,
- Terminu związania ofertą,
- Zapisów SWZ, które są konieczne do tego aby zastosować tryb podstawowy art. 275 pkt. 2 ustawy Pzp,
- Abuzywnych i obligatoryjnych zapisów dotyczących umów
3. Wszczęcie postępowania poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu
4. Odpowiedzi na zapytania wykonawców, – co musi wiedzieć zamawiający
5. Czy przed terminem składania ofert można zmienić dokumenty zamówienia?
6. III modele przeprowadzenia postępowania
Badanie ofert
1. Badanie formularzy cenowych złożonych przez wykonawców- które błędy są oczywistą omyłką a które decydują o odrzuceniu oferty,
2. Czy nieprawidłowy vat wskazany przez wykonawcę spowoduje odrzucenie oferty,
3. Czym jest oczywista omyłka rachunkowa a omyłka pisarska
4. Które dokumenty wymagają uzupełnienia a które podlegają odrzuceniu.
5. Badanie rażąco niskiej ceny
Podjęcie decyzji o przeprowadzeniu negocjacji
1. Na czym polegają negocjacje:
- Co powinno zawierać pismo zapraszające do negocjacji
- Czy wszczynać negocjacje jeśli zamawiający wszczyna procedurę badania rażąco niskiej ceny?
- Czy negocjacje mogą być przeprowadzone telefonicznie?
- A co jeśli wykonawca który złoży ofertę nie przystąpi do negocjacji , czy podlega odrzuceniu?
Zaproszenie do złożenia oferty dodatkowej
1. Zaproszenie do złożenia oferty co powinno zawierać?
2. W jaki sposób otworzyć kolejny etap postępowania na Platformie e-zamówienia – pokaz bezpośredni na platformie poprzez udostępnienie ekranu.
3. Kiedy wykonawcy mają składać podmiotowe środki dowodowe?