-
Zmiany od 01.09.2022 w zatrudnianiu nauczycieli rozpoczynających pracę. Awans zawodowy, oceny pracy nauczyciela i dyrektora w realizacji zadań szkół i organów prowadzących oświatę samorządową i niepubliczną
Cel szkolenia:
- analiza możliwości zatrudniania nauczycieli rozpoczynających pracę od 1 września 2022 oraz nauczycieli nie posiadających stopnia awansu zawodowego.
- uzyskanie kompendium wiedzy dot. praktycznej formy wdrożenia nowych zasad awansu zawodowego po zmianach obowiązujących od 1 września 2022 roku.
- wyjaśnienie przepisów przejściowych dla nauczycieli posiadających stopień awansu zawodowego: nauczyciela kontraktowego i mianowanego oraz zasady ubiegania się o wyższy stopień awansu zawodowego w oparciu o dotychczasowe przepisy prawne.
- usytuowanie statusu zawodowego nauczycieli szkoły – prezentacja działań dyrektora jako kierownika zakładu pracy.
- analiza krok po kroku dokonywania oceny pracy nauczyciela i dyrektora wg nowych kryteriów – przykłady dokumentacji.
- wyposażenie uczestników we wzory pism, dokumentów, przykładowych rozwiązań.
Adresaci:
- organy prowadzące szkoły (samorządowe i nie samorządowe),
- dyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych,
- zainteresowani nauczyciele.
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
1. Zmiany w ustawie Karcie Nauczyciela dot. nowych zasad awansu zawodowego – przygotowanie do zawodu nauczyciela dla osób rozpoczynających pracę i nie posiadających aktu nadania stopnia awansu zawodowego.
2. Ograniczenie do dwóch stopni awansu zawodowego oraz obowiązek uzyskania statusu zawodowego nauczyciela mianowanego.
3. Istotne zmiany w zakresie zawierania umowy o pracy z nauczycielem rozpoczynającym pracę w zawodzie oraz nauczycielem, który nie uzyskał stopnia awansu zawodowego w dotychczasowym zatrudnieniu.
4. Status zawodowy i sposób ubiegania się o wyższy stopień awansu zawodowego nauczycieli kontraktowych i mianowanych wg przepisów dotychczasowych obowiązujących przed 1 września 2022 roku.
5. Ograniczony czas obowiązywania przepisów przejściowych i możliwości skróconego okresu realizacji stażu – przykłady.
6. Nowa formuła oceny pracy nauczyciela i dyrektora – kryteria obowiązkowe i dodatkowe podlegające ocenia pracy.
7. Dostosowanie obowiązujących kryteriów oceny pracy do specyfikacji i rodzaju szkoły – przykładowe rozwiązania.
8. Powiązanie oceny pracy nauczyciela ze ścieżką awansu zawodowego, dwukrotna ocena pracy w trakcie przygotowania zawodowego nauczyciela początkującego – forma, sposób, skutek nie uzyskania co najmniej dobrej oceny.
9. Tryb i procedura dokonywania oceny pracy. Wręczenie oceny pracy nauczycielowi w przypadku zmiany, ustania stosunku pracy u danego pracodawcy lub innych przypadków- przykłady
10. Ocena pracy dyrektora w zadaniach organu prowadzącego – przykłady zadań podlegających ocenie i sposób ich ustalenia w odniesieniu do obowiązujących kryteriów oceny.