-
Archiwizacja dokumentacji w sądach
Informacje o szkoleniu
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- rozwinięcie umiejętności praktycznych oraz aktualizacja wiedzy w zakresie właściwego postępowania z dokumentami, organizowania lub nadzorowania właściwego ich obiegu i archiwizowania, a także prowadzenia archiwum zakładowego w sądzie
Adresaci:
- pracownicy sekretariatów sądowych, którzy w ramach swoich obowiązków zajmują się dokumentacją lub jej archiwizacją,
- kierownicy sekretariatów sądowych
- archiwiści zakładowi w sądach
Koszt uczestnictwa: 299,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Program szkolenia
1. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Sądzie
- Przepisy ogólnoarchiwalne
- Przepisy dotyczące zasad obowiązujących w sądownictwie
2. Rodzaje dokumentacji w Sądach
- Kategoryzacja dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w Sądzie
- Dokumentacja z zakresu administracji i nadzoru
- Akta spraw sądowych
3. Postępowanie z dokumentami z zakresu administracji i nadzoru
- Instrukcja kancelaryjna i Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt
- Rejestracja sprawy i jej znak, teczka rzeczowa, dokumentacja tworzaca i nie tworząca spraw
- Klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentów
- Przekazanie akt spraw zakończonych z komórki organizacyjnej do archiwum zakładowego
- uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji
- opisanie jednostek archiwalnych
- sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji
4. Postępowanie z aktami spraw sądowych
- Zasady klasyfikowania i kwalifikowania akt spraw sądowych
- Przekazywanie akt spraw zakończonych do archiwum zakładowego
- Reguły określania i wyliczania okresów przechowywania akt
- Postępowanie z dokumentacją pomocniczą dla spraw sądowych – papierową i elektroniczną
- Standardy porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych
5. Funkcjonowanie archiwum zakładowego
- Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
- Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
- Przekwalifikowanie dokumentacji w archiwum zakładowym
- Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
- Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
6. Postępowanie z dokumentacja w przypadku reorganizacji/likwidacji Sądu lub jego komórek organizacyjnych