-
Obieg i archiwizacja dokumentacji, archiwum zakładowe
Informacje o szkoleniu
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- rozwinięcie umiejętności praktycznych oraz aktualizacja wiedzy w zakresie właściwego postępowania z dokumentami, organizowania lub nadzorowania właściwego ich obiegu i archiwizowania
- omówienie zasad prowadzenia archiwum zakładowego / składnicy akt
Adresaci:
- pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie archiwum zakładowego / składnicy akt
- pracownicy merytoryczni prowadzący i zdający dokumentację
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 329,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Program szkolenia
1. Przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Przepisy wykonawcze do Ustawy
- Wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych
- Normatywy kancelaryjno-archiwalne Aktotwórcy
2. Dokumentacja i jej rodzaje
- Definicja dokumentu
- Podstawowe obowiązki aktotwórców
- Rodzaje dokumentacji
3. Obieg dokumentacji w podmiocie
- System kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych
- Rejestracja przesyłek i ich rodzaje
- Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt – budowa i stosowanie
- Rejestracja spraw – znak sprawy, teczka rzeczowa, dokumentacja tworzaca i nie tworząca spraw
- Spis spraw – kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi
- Klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna dokumentów
4. Archiwizacja dokumentów
- Przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych
- Przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego
- uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji
- opisanie jednostek archiwalnych
- sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji
- Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)
5. Funkcjonowanie archiwum zakładowego
- Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
- Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
- Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
- Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania
- Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
- Sprawozdawczość archiwum zakładowego
6. Postępowanie z dokumentacji w przypadku reorganizacji/likwidacji podmiotu lub jego komórek organizacyjnych