-
Arkusze organizacyjne 2025/2026 szkół i przedszkoli, z uwzględnieniem finansowania potrzeb oświatowych i optymalizowania planowanych wydatków
Cel szkolenia:
- zdobycie wiedzy z obszaru opracowywania, uzgadniania i zatwierdzania arkusza organizacji,
Adresaci:
- pracownicy samorządów
- dyrektorzy przedszkoli oraz szkół podstawowych
Prowadzący szkolenia: Elżbieta Rabenda
Termin:
14.02.2025, godz.10:00-15:00 – zapraszamy do zapisów
04.03.2025, godz.10:00-15:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 460,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Elżbieta Rabenda
Praktyk, z dwudziestosiedmioletnim stażem pracy w polskim szkolnictwie i na rzecz oświaty samorządowej, od 2016 r. ekspert (lista MEN poz. 1121), wykładowca, trener, kontroler, analityk. Współpracuje z RIO, SKO, MEN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopismach dla samorządów „Wspólnota” i „Pracownik Samorządowy”, dla Gazety Prawnej. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Absolwentka Wyższej Szkoły Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych (podyplom. z zakresu zarządzania oświatą, w tym regulacji prawnych w procesie wdrażania prawa oświatowego). Występuje w roli eksperta na corocznych kongresach ogólnopolskich i konferencjach oświatowych, ekspert w panelach dyskusyjnych w Samorządowym Forum Kapitału i Finansów.
1. Finansowanie szkolno-przedszkolnej organizacji, czyli co o kwotach potrzeb oświatowych JST powinien wiedzieć dyrektor szkoły/organ prowadzący w nowym roku?
2. Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli mogą wystąpić niepotrzebne i dodatkowe wydatki? Analiza dokumentacji od strony praktycznej- oczekiwania i możliwości samorządu.
3. Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska? To ważne przy planowaniu organizacji szkolno-przedszkolnej.
4. Godziny ponadwymiarowe – czy to co w planie organizacyjnym to w portfelu nauczyciela? I czy są obowiązkiem czy przywilejem nauczyciela?
5. Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli na rok 2025/2026 – dokument okołobudżetowy i podstawa do planowania planów finansowych w samorządzie.
- potrzeby organizacyjne a możliwości finansowe samorządu. Jak to „pożenić”?
- krok po kroku zbudujemy zadania, z uwzględnieniem planowania kadry
- obszary ryzyka w arkuszu – pułapki, skutkujące naruszeniem dyscypliny finansów publicznych
- umiejętność stosowania przepisów – co należy, a co można? Sztuka zarządzania zadaniami i planem finansowym w arkuszu
- prawo lokalne – czyli co samorząd może zmienić, by nie było za dużo
6. Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogiczne i kształcenie specjalne w szkolnictwie ogólnodostępnym. Czy na pewno właściwie je rozumiemy? Raczej nie, skoro nas tyle kosztują. Zmienimy to podejście Państwa.
w jaki sposób planować godziny wsparcia ucznia w organizacji, by samorząd otrzymał korzystne finansowanie według nowych zasad?
korelacja zapisów zadań w SIO z godzinami wsparcia zarejestrowanymi w dziennikach lekcyjnych, na potrzeby finansowania zajęć zatwierdzonych w arkuszu organizacyjnym
organizacja przedszkoli na rok 2025/2026 w nowym modelu finansowania zadań przedszkolnych.
7. Czas dla Państwa!