-
Rozliczanie subwencji na uczniów niepełnosprawnych w szkołach i przedszkolach samorządowych (art. 8 ufzo)
Informacje o szkoleniu
Informacje o trenerze
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- poznanie zasad dotyczących obowiązku wydatkowania środków na kształcenie specjalne w kwocie nie niższej niż w subwencji oświatowej ,
- poznanie prawnych sposobów spełnienia wymogów art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych (jak przedstawić spełnienie wymogu ustawowego w razie kontroli RIO),
- poznanie sposobu klasyfikacji wydatków na kształcenie specjalne w rozdziałach klasyfikacji budżetowej
Część szkolenia zostanie przeprowadzona w formie warsztatowej. Prowadzący szkolenie pokaże, jak dokonać kalkulacji wzoru zawartego w ustawie, a także jak podzielić środki pomiędzy szkoły, uwzględniając prawidłową klasyfikację budżetową.
Adresaci:
- pracownicy samorządów,,
- dyrektorzy przedszkoli, szkół oraz placówek samorządowy
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 365,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Informacje o trenerze
Ekspert z zakresu prawa oświatowego, były pracownik Ministerstwa Edukacji Narodowej, autor ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, ceniony trener i wykładowca
Program szkolenia
- Aspekty prawne – ustawa o finansowaniu zadań oświatowych.
- Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne – podejście praktyczne.
- Wzór zawarty w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych – przykłady rozwiązania (warsztaty)
- Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne przez szkoły samorządowe – podejście praktyczne, co można sfinansować w ramach środków na kształcenie specjalne, jakie pomoce dydaktyczne można kupić z tych środków, jak wykazywać koszty wspólne według nowych zasad, jakim algorytmem wykazywać wynagrodzenia nauczycieli specjalistów, wykazywanie wynagrodzeń innych nauczycieli i obsługi/administracji, wydatki bieżące a wydatki majątkowe, indywidualne nauczanie, doskonalenie nauczycieli.
- Zapisy orzeczenia o kształceniu specjalnym a wydatki ponoszone na kształcenie specjalne przez przedszkole/szkołę.
- Rejestracja wydatków – dedykowane rozdziały klasyfikacji budżetowej.
- Podział kwoty na kształcenie specjalne pomiędzy odpowiednie rozdziały klasyfikacji budżetowej, z uwzględnieniem tzw. małej metryczki i ustawowego wzoru z art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
- Wykazanie wydatków na kształcenie specjalne w samorządzie w przypadku kontroli RIO.
- Subwencja na kształcenie specjalne jako punkt odniesienia do ponoszonych wydatków. Weryfikacja danych przekazanych przez MEN.
- Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – skąd środki na sfinansowanie kształcenia specjalnego tych uczniów?
- Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – czy można dokonywać przesunięcia środków zaplanowanych na kształcenie specjalne, gdy zmienia się liczba uczniów.
- Środki na kształcenie specjalne ponoszone w szkołach i przedszkolach samorządowych a dotacje udzielane przez samorząd dla oświaty niesamorządowej – zależności.
- Finansowanie uczniów niepełnosprawnych a dane wykazane w Systemie Informacji Oświatowej.
- Informacje będące w posiadaniu jednostki samorządu terytorialnego i dyrektorów szkół i placówek – jak szybko policzyć, sprawdzić i monitorować spełnianie art. 8 ustawy.