Skip to content
ZapiszOn-line.pl
  • Strona główna
  • O firmie
  • Szkolenia on-line
    • Szkolenia online oświata
    • Szkolenia online księgowość
    • Szkolenia online kadry i płace
    • Szkolenia online zamówienia publiczne
    • Szkolenia online z archiwizacji
    • Szkolenia online dla żłobków
    • Szkolenia online dot. dostępności i e-usług
    • Szkolenia online RODO, cyberbezpieczeństwo
  • Kontakt
  • Wymagane od 1 czerwca 2025 zmiany w dokumentowaniu nowo tworzonych form opieki na dziećmi do lat 3: dokumentacja rejestrowa, dokumentacja stanowiąca (plan nadzoru, statut, regulamin organizacyjny) oraz wykonawcza w każdej formie opieki (standardy opieki nad dziećmi do lat 3)

Formularz On-line
Formularz PDF
Informacje o szkoleniu
Informacje o trenerze
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu

 

Cel szkolenia:

  • omówienie roli i zadań gminy w realizacji wdrażanych od 1 czerwca 2025 obowiązków wykonawczych wójta/burmistrza/prezydenta dot. wpisu do rejestru/ wykazu wszystkich instytucjonalnych form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3. 
  • analiza metodyki kontroli i nadzoru wdrażania standardów opieki warunkująca wpis do rejestru nowo tworzonych żłobków/klubów dziecięcych (samorządowych i prywatnych) oraz wymaganych przed wpisem do wykazu dziennych opiekunów. 
  • omówienie i prezentacja katalogu  wymaganych dokumentów załączonych do wniosku o rejestrację/ wniosku o wpis do wykazu  każdej z form opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.  
  • analiza konieczności weryfikacji standardów niezbędnych w podmiotach ubiegających się o wpis do rejestru/wykazu (fazy wersyfikacji, zakres weryfikacji, przebieg krok po kroku)
  • omówienie konieczności aktualizacji zagadnień nadzoru i kontroli w dokumentach organu stanowiącego – Rady Gminy/Rady Miasta – uchwała dot. Planu nadzoru, uchwała dot. zmian w statucie…..
  • analiza przykładowej dokumentacji żłobka, klubu dziecięcego, dziennego opiekuna z uwzględnieniem zmian prawnych obowiązujących od 1 czerwca 2025
  • omówienie zagadnień zw. z koniecznością przygotowania zespołu pracowników żłobka, klubu dziecięcego, dziennego opiekuna do wdrażania standardów opieki nad dziećmi w wieku do lat 3

Adresaci:

  • przedstawiciele organów prowadzących, 
  • dyrektorzy żłobków, 
  • kierownicy klubów dziecięcych, 
  • dzienni opiekunowie, 
  • pracownicy prowadzący rejestr i obsługę ww.podmiotów

Prowadzący szkolenie: Maria Utracka

 

Termin:
–

 

Koszt uczestnictwa: 399,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)

Informacje o trenerze

Maria Utracka

Edukator, ekspert i trener praktyk w realizacji prowadzenia i kierowania oświatą oraz zadań zarządczych w oświacie z pozycji organu nadzoru i samorządu. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w nadzorze pedagogicznym oraz na stanowisku doradcy prezydenta i naczelnika wydziału edukacji. Autorka lub współautorka centralnych (ministerialnych) programów dot. zarządzania oświatą oraz opieki instytucjonalnej nad dziećmi w wieku do lat 3. Certyfikowany ekspert i ewaluator. Współpracuje z uczelniami wyższymi, gminami, szkołami, placówkami oświatowymi i innymi podmiotami w zakresie planowania, zarządzania szkołą, placówką oświatową, instytucjonalnymi formami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz audytu i optymalizacji lokalnych systemów edukacyjnych.

Program szkolenia
  1. Zakres ustrojowych zmian w opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i ich wpływ na jakość i pragmatykę prawną form opieki nad małym dzieckiem.
  2. Dostosowanie zmian w systemie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 do aktualizowanych wymagań prawnych w zakładanych i funkcjonujących żłobkach, klubach dziecięcych i dziennych opiekunach utworzenie (samorządowych i prywatnych).
  3. Procedury wynikające z zakładania i rejestrowaniem żłobka, klubu dziecięcego przez jednostkę samorządu, podmiot gospodarczy lub osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.
  4. Dokumenty wymagane do wniosku o utworzenie samorządowych form opieki dla dzieci w wieku do lat 3.
  5. Dokumenty zgłoszenia do rejestracji żłobka, klubu dziecięcego / wykazu dziennego opiekuna – przesyłane  wraz z elektronicznym  wnioskiem  o utworzenie prywatnej/niesamorządowej  formy opieki dla dzieci w wieku do lat 3.
  6. Prawidłowość i zakres wprowadzania przez organ wykonawczy jst danych do rejestru/wykazu instytucjonalnych form opieki.
  7. Ustawowe terminy realizacji procesu rejestracyjnego i skutki nie dotrzymania ustawowych terminów.  
  8. Wybór, kwalifikacje i zatrudnienie dyrektora żłobka i kierownika klubu dziecięcego.
  9. Nabór pracowników i wymagane warunki i normy zatrudnienia i czasu pracy w żłobku/klubie dziecięcym.
  10. Zakres zadań i uprawnień kierowniczych dyrektora żłobka/kierownika klubu dziecięcego. Podobieństwa i różnice w instytucjach opieki samorządowej i niesamorządowej.
  11. Wymóg aktualizacji kwalifikacji zawodowych zatrudnionych opiekunek w instytucjach opieki nad dziećmi do lat 3 (samorządowych i niesamorządowych).
  12. Wykaz uchwał rady gminy/miasta dotyczący tworzenia i funkcjonowania żłobka/klubu dziecięcego/dziennego opiekuna.
  13. Wymagane standardy opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w realizacji i dokumentacji.
  14. Zakres wymaganych dokumentów regulujących działalność niesamorządowej formy opieki.
  15. Dokumentacja regulująca funkcjonowanie żłobka/klubu dziecięcego: zarządzenia, regulaminy, procedury, umowy.
  16. Funkcjonowanie każdej formy opieki instytucjonalnej nad dziećmi w wieku do lat 3 w bieżącej (określonej) formie współdziałania z rodzicami.
  17. Przygotowanie personelu i rodziców do wdrażania standardów opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 na etapie okresu adaptacyjnego:
  • zakres działań personelu przygotowujących rodziców do pobytu ich dzieci w żłobku/klubie dziecięcym/u dziennego opiekuna:
  • przykładowy plan i harmonogram szczegółowych czynności adaptacyjnych
  • ramowy plan dnia w okresie adaptacji w żłobku/klubie dziecięcym/u dziennego opiekuna
  • standardy realizacji procesu adaptacji w żłobku/klubie dziecięcym/ u dziennego opiekuna

19. Zaplanowanie cyklu działań i szkoleń przygotowujących cały personel do wdrażania standardów opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w kontekście przygotowania poszczególnych obszarów zadań Planu opiekuńczo- wychowawczo- edukacyjnego:

  • pracy z dziećmi
  • organizacji pracy personelu
  • współpracy z rodzicami.

20. Analiza comiesięcznego sprawozdania dot. rejestracji informacji o dzieciach uczęszczających do żłobka, klubu dziecięcego lub znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna – instrukcja krok po kroku.

21. Dyskusja moderowana.

© 2025 by ProArt Studio
  • Regulamin świadczenia usług szkoleniowych​​
  • RODO
  • Polityka prywatności

Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

Open toolbar

Ułatwienie dostępu

  • Zwiększ czcionkę
  • Zmniejsz czcionkę
  • Skala szarości
  • Wysoki kontrast
  • Negative Contrast
  • Reset
zapiszon-line.pl
Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.

Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!

  • Google MapsGoogle Maps