-
Dokumentacja w żłobach i klubach dziecięcych po zmianach przepisów. Dokumentacja rejestrowa, sprawozdawcza, bieżąca w zadaniach podmiotu prowadzącego i osób zarządzających formami opieki.
Cel szkolenia:
- analiza systemu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w kontekście zmian
- omówienie zakresu wymaganych dokumentów załączonych do wniosku o rejestrację każdej z form opieki, jak i odpowiedzialności osób wykonujących z ramienia organu wykonawczego jst czynności rejestracyjne.
- omówienie krok po kroku procesu rejestracji z pozycji wnioskującego i rejestrującego podmiotu (samorządowego i nie samorządowego)
- omówienie zakresu informacji comiesięcznych sprawozdań dot. rejestracji informacji o dzieciach uczęszczających do żłobka, klubu dziecięcego lub znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna
- analiza zmian w dokumentacji form opieki nad dziećmi do lat 3: uchwał, zmian w statutach, zarządzeń, procedur i regulaminów objętych wymaganiami ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i projektowanymi licznymi zmianami w ustawie.
- omówienie zagadnienia podniesienia rangi zawodu opiekunki dziecięcej poprzez wprowadzenie ustawowych standardów i pragmatyki zawodowej przyporządkowanej funkcjonariuszom publicznym.
Adresaci:
- przedstawiciele organów prowadzących,
- dyrektorzy żłobków,
- kierownicy klubów dziecięcych,
- dzienni opiekunowie,
- pracownicy żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów objęci ustawicznym doskonaleniem,
- osoby zainteresowane problematyką opieki nad dziećmi w wieku do lat 3
Prowadzący szkolenie: Maria Utracka
Termin:
11.02.2025, godz.9:00-13:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 399,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Maria Utracka
Edukator, ekspert i trener praktyk w realizacji prowadzenia i kierowania oświatą oraz zadań zarządczych w oświacie z pozycji organu nadzoru i samorządu. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w nadzorze pedagogicznym oraz na stanowisku doradcy prezydenta i naczelnika wydziału edukacji. Autorka lub współautorka centralnych (ministerialnych) programów dot. zarządzania oświatą oraz opieki instytucjonalnej nad dziećmi w wieku do lat 3. Certyfikowany ekspert i ewaluator. Współpracuje z uczelniami wyższymi, gminami, szkołami, placówkami oświatowymi i innymi podmiotami w zakresie planowania, zarządzania szkołą, placówką oświatową, instytucjonalnymi formami opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz audytu i optymalizacji lokalnych systemów edukacyjnych.
- Zakres ustrojowych zmian w opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 i ich wpływ na jakość i pragmatykę prawną form opieki nad małym dzieckiem.
- Dostosowanie zmian w systemie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 do aktualizowanych wymagań prawnych w zakładanych i funkcjonujących żłobkach, klubach dziecięcych i dziennych opiekunach utworzenie (samorządowych i prywatnych).
- Procedury wynikające z zakładania i rejestrowaniem żłobka, klubu dziecięcego przez jednostkę samorządu, podmiot gospodarczy lub osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą.
- Dokumenty wymagane do wniosku o utworzenie samorządowych form opieki dla dzieci w wieku do lat 3.
- Dokumenty zgłoszenia do rejestracji żłobka, klubu dziecięcego / wykazu dziennego opiekuna – przesyłane wraz z elektronicznym wnioskiem o utworzenie prywatnej/niesamorządowej formy opieki dla dzieci w wieku do lat 3.
- Prawidłowość i zakres wprowadzania przez organ wykonawczy jst danych do rejestru/wykazu instytucjonalnych form opieki.
- Ustawowe terminy realizacji procesu rejestracyjnego i skutki nie dotrzymania ustawowych terminów.
- Wybór, kwalifikacje i zatrudnienie dyrektora żłobka i kierownika klubu dziecięcego.
- Nabór pracowników i wymagane warunki i normy zatrudnienia i czasu pracy w żłobku/klubie dziecięcym.
- Zakres zadań i uprawnień kierowniczych dyrektora żłobka/kierownika klubu dziecięcego. Podobieństwa i różnice w instytucjach opieki samorządowej i niesamorządowej.
- Wymóg aktualizacji kwalifikacji zawodowych zatrudnionych opiekunek w instytucjach opieki nad dziećmi do lat 3 (samorządowych i niesamorządowych).
- Wykaz uchwał rady gminy/miasta dotyczący tworzenia i funkcjonowania żłobka/klubu dziecięcego/dziennego opiekuna.
- Wymagane standardy opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w realizacji i dokumentacji.
- Zakres wymaganych dokumentów regulujących działalność niesamorządowej formy opieki.
- Dokumentacja regulująca funkcjonowanie żłobka/klubu dziecięcego: zarządzenia, regulaminy, procedury, umowy.
- Funkcjonowanie każdej formy opieki instytucjonalnej nad dziećmi w wieku do lat 3 w bieżącej (określonej) formie współdziałania z rodzicami.
- Analiza comiesięcznego sprawozdania dot. rejestracji informacji o dzieciach uczęszczających do żłobka, klubu dziecięcego lub znajdujących się pod opieką dziennego opiekuna – instrukcja krok po kroku.
- Dyskusja moderowana.