-
Platforma EPUAP2 i jej miejsce w obiegu dokumentów
Informacje o szkoleniu
Program szkolenia
Informacje o szkoleniu
Cel szkolenia:
- przedstawienie podstawowych funkcjonalności w zakresie obsługi Platformy EPUAP2,
- podniesienie kompetencji osób obsługujących system EPUAP2,
- wskazanie sposobów rozwiązywania problemów z jakimi można się spotkać w trakcie obsługi Platformy EPUAP2
Adresaci:
- pracownicy instytucji obsługujących interesantów
- osoby obsługujące Platformę EPUAP2 lub przygotowujący się do jej przejęcia
Termin:
–
Koszt uczestnictwa: 329,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych
Program szkolenia
1. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna
- Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza
- Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej
- Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
- Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych
- Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej
- Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne
2. ePUAP2 – platforma w praktyce
- Widok ekranu spraw i opis sprawy
- Podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane
- Opis zdarzenia i spraw z nim związanych
- ePUAP2 – bezpłatna skrzynka podawcza
- Odbieranie dokumentów
- Tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu
- Profil Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie)
- Załączanie dokumentów ze dysku i lokalnego składu
- Wysyłanie dokumentów
- Przenoszenie dokumentów między skrytkami
- Przekazywanie dokumentów wg właściwości
- Sporządzanie kopii roboczej
- Przeglądanie raportów
- Sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, podpis zaufany)
- Wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji
3. ESP – Operacje
- Operacje na składzie
- Ustawienia i zarządzanie składem
- Tworzenie nowego składu
- Usuwanie i eksport składu
- Przypinanie, usuwanie skrytki w składzie
- Ustawianie powiadomień z poziomu składu
- Ustalanie preferowanych składów
4. ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”
- Wysyłanie zaproszeń do organizacji
- Konto „Gość”, a „Administrator”- różnice
- Nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie
- Zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta
- Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora)
5. Panel „Administrowanie” (moduł realizowany jest tylko w formie nagrania)
- Konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe)
- Konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”