-
Optymalizacja wydatków w oświacie samorządowej 2024/2025 - cięcie kosztów czy rozsądne planowanie?
Cel szkolenia:
- poznanie zasad związanych z finansowaniem zadań oświatowych w odniesieniu do wydatków ponoszonych przez samorząd oraz w stosunku do naliczonej subwencji oświatowej.
- wyjaśnienie przyczyn otrzymywania subwencji o określonej wysokości
- poznanie zależności pomiędzy arkuszem organizacji, wydatkami szkoły a subwencją oświatową: na jakie wydatki w szkole otrzymywana jest subwencja oświatowa, jakie dane wpływają na jej wysokość (zakres zadań które są dobrze finansowane z subwencji i te, które wymagają dodatkowo dużych nakładów finansowych ze strony samorządu)
- wskazanie jak samorząd może zoptymalizować wydatki na oświatę, wykorzystując dane, którymi dysponuje.
- wskazanie co może zrobić dyrektor szkoły, aby mieć wpływ na zwiększenie subwencji oświatowej i lepszą optymalizację wydatków szkoły
Adresaci:
- pracownicy jednostek samorządu terytorialnego
- dyrektorzy szkół i placówek samorządowych
Termin:
27.05.2024, godz.10:00-15:00 – zapraszamy do zapisów
Koszt uczestnictwa: 410,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Praktyk, z dwudziestosiedmioletnim stażem pracy w polskim szkolnictwie i na rzecz oświaty samorządowej, od 2016 r. ekspert (lista MEN poz. 1121), wykładowca, trener, kontroler, analityk. Współpracuje z RIO, SKO, MEN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopismach dla samorządów „Wspólnota” i „Pracownik Samorządowy”, dla Gazety Prawnej. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Absolwentka Wyższej Szkoły Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych (podyplom. z zakresu zarządzania oświatą, w tym regulacji prawnych w procesie wdrażania prawa oświatowego). Występuje w roli eksperta na corocznych kongresach ogólnopolskich i konferencjach oświatowych, ekspert w panelach dyskusyjnych w Samorządowym Forum Kapitału i Finansów.
1. Czym jest subwencja i jak ją wpasować w potrzeby samorządowej oświaty, a może to potrzeby należy dostosować do jej rozmiarów?
2. Gdzie w organizacji szkół i przedszkoli szukać zbędnych wydatków?
3. Jak zmienić poziom finansowania szkoły/przedszkola w trakcie roku szkolnego?
4. Ile kosztuje oddział, a ile godzina nauczycielska?
4a. Godziny ponadwymiarowe – kiedy nauczycieli nie otrzyma za nie wynagrodzenia?
5. Arkusze organizacyjne szkół/przedszkoli 2024/2025 – dokument, który trzeba umieć planować i czytać. Tu zaczyna się optymalizacja szkolnych wydatków I TU JEST POCZĄTEK PLANOWANIA BUDŻETÓW NA 2025 r.- na co zwracamy uwagę, by nie było drogo?
6. Zajęcia pomocy psychologiczno-pedagogiczne. Czy na pewno właściwie je rozumiemy? Raczej nie, skoro nas tyle kosztują. Zmienimy to podejście Państwa.
7. Dotowanie podmiotów niesamorządowych – kiedy i jak zoptymalizować wielkość wydatków, co na to ma wpływ i w jakim czasie podjąć czynności?
8. Chrońmy finanse gminy/powiatu – przygotowanie do zmiany w sieci szkół i przedszkoli. Podamy argumentację, przekonującą nadzór pedagogiczny kwestionujący likwidacje i przekształcenia.
9. Pytania