-
Naliczanie i rozliczanie godzin ponadwymiarowych nauczycieli
Cel szkolenia:
- zdobycie wiedzy na temat godzin ponadwymiarowych dla nauczycieli
Adresaci:
- pracownicy samorządów,
- dyrektorzy szkół i placówek samorządowych.
Prowadzący szkolenia: Elżbieta Rabenda
Terminy:
–
Koszt uczestnictwa: 460,00 zł netto + 23% VAT*/ za 1 osobę
(*udział w webinarium zwolniony z VAT w przypadku finasowania webinarium ze środków publicznych)
Elżbieta Rabenda
Praktyk, z dwudziestosiedmioletnim stażem pracy w polskim szkolnictwie i na rzecz oświaty samorządowej, od 2016 r. ekspert (lista MEN poz. 1121), wykładowca, trener, kontroler, analityk. Współpracuje z RIO, SKO, MEN, z urzędami gminy i powiatów w całym kraju. Praktyk. Autorka wielu publikacji, w tym w czasopismach dla samorządów „Wspólnota” i „Pracownik Samorządowy”, dla Gazety Prawnej. Posiada dziesięcioletnie doświadczenie samorządowca, dyrektora szkoły, z zawodu nauczyciel dyplomowany. Absolwentka Wyższej Szkoły Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych i Politycznych (podyplom. z zakresu zarządzania oświatą, w tym regulacji prawnych w procesie wdrażania prawa oświatowego). Występuje w roli eksperta na corocznych kongresach ogólnopolskich i konferencjach oświatowych, ekspert w panelach dyskusyjnych w Samorządowym Forum Kapitału i Finansów.
1. Co to jest godzina ponadwymiarowa i czy dyrektor każdemu z zatrudnionych nauczycieli może ją przydzielić?
- Koszt godziny ponadwymiarowej – czy warto ją mieć w organizacji?
2. W jaki sposób obliczać godzinę ponadwymiarową u nauczyciela z różnym tygodniowym wymiarem godzin?
3. Od jakiego pensum należy wyjść przydzielając godzinę ponadwymiarową nauczycielowi będącemu na stanowisku kierowniczym – „karcianego” czy „uchwalonego”? I ile maksymalnie tych godzin można zaplanować?
4. Czy nauczyciel „związkowy”, korzystający z obniżonego wymiaru godzin może otrzymać godziny ponadwymiarowe?
5. Nauczyciele szkół ponadpodstawowych – plan pracy dla klas maturalnych, dla klas zawodowych a plan pracy nauczyciela z godzinami ponadwymiarowymi – jak naliczać i jak rozliczać?
6. Kiedy następuje gotowość do pracy i kiedy mamy „winę” pracodawcy? Studium przypadków.
7. Czy za dzień rozpoczęcia roku szkolnego lub jego zakończenia potrąca się za godziny ponadwymiarowe? Stanowiska w orzecznictwie, w ministerstwie, a praktyka?
8. Czy wycieczki szkolne to powód do potrącenia za zaplanowane godziny ponadwymiarowe?
9. Przykład obliczania liczby faktycznie wykonanych godzin ponadwymiarowych, z uwzględnieniem wolnych dni w tygodniu (wolnych ustawowo, wolnych w planie pracy szkoły i wolnych z doraźnych przyczyn – urlopy bezpłatne, opieka, wycieczki, zawody, etc.).
10. Planowanie godzin ponadwymiarowych w arkuszu organizacyjnym – na co uważać?
11. Godziny doraźnych zastępstw – jak najlepiej te godziny rozliczać, a z jakiego pensum planować?
12. RIO w Opolu i RIO w Gdańsku – co z robić z tak odmiennym stanowiskiem? Czy kogoś wiąże?
13. A jak to u Państwa bywa? Dyskusja, dobre praktyki, wymiana doświadczeń.